Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Komplexni lazne
Manžel má schválené komplexní lázně po operaci páteře.Z lazní přišlo vyzvani k nastupu včetne faktury na doplatek za nadstandart (toaleta neni společná) aniž manžel o nadstandart žádal, nebyl mu nabidnut žadný vyběr. Na dotaz nam bylo sděleno, že jestli nezaplati, poukaz na lázně z časových důvodů propadne bez náhrady.
Zdůrazňuji, že lázně vyřizoval lékař, manžel nekladl žadné požadavky ani k termiíu ani jiné. Zdravotní pojišťovna nám sdělila, že je to běžné. Připadá mi nehorazné podmiňovat hrazenou lazeňskou péči uhradou nevyžádaných služeb bez projednani. Vzhledem k časové tísni asi zaplatíme, pourazovou péči manžel nutně potřebuje, máme možnost se nějak bránit?
Moc děkuji.
Nadine
Odpověď:
Dobrý den,
Jednání lékaře nepovažujeme za správné, nicméně jen těžko se Vám bude prokazovat k čemu při komunikaci mezi lékařem a Vaším manželem došlo a řešeni se tak dostává do tvrzení proti tvrzení.
Možnost obrany představuje změna zdravotníka, na kterou máte ze zákona nárok.
Ve Vašem případě Vám doporučujeme dle Zákona o zdravotních službách podat stížnost na lékaře u poskytovatele zdravotnických služeb. Tuto stížnost může podat pacient ale i Vy, jako blízká osoba v případě, že pacient tak nemůže učinit vzhledem na svůj zdravotní stav.
V případě, že zdravotnické zařízení s vyřízením této stížnosti souhlasit nebude, máte možnost se obrátit a podat stížnost u místně příslušného správního orgánu, který tomuto zařízení udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb (nejčastěji Krajský úřad).
Tento správní orgán je povinnen stížností se zabývat. I když stížnost nepovede k návratu navíc utracených prostředků, může zabránit tomu, aby se z jednání lékaře stala běžná praxe.
Vaše férova nemocnice
27.4.2016