Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Jak podat stížnost?
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, jak bych mohla podat stížnost na dětskou lékařku, která v porodnici prováděla vyšetření, které zanedbala nebo špatně provedla. Dělala mé dceři po porodu screening očí na vrozený šedý zákal, který uvedla, že nemá. My před měsícem zjistili, že naše dcera onen zákal má a tzv. doktorka uvedla, že ne, čímž dceře zkrátila čas, který je důležitý pro léčbu tohoto zákalu. U malých dětí je důležité, aby se zakročilo co nejdříve, nejlépe po porodu, kdy se screening dělá. Takže nám v nejhorším případě hrozí oslepnutí z důvodu špatné diagnózy doktora. Proto Vás žádám o radu, jak postupovat.
vendulka
Odpověď:
Dobrý den,
pokud se domníváte, že k pochybení lékařky došlo, pak bychom Vám prve doporučovali celou záležitost prodiskutovat přímo s lékařkou či jejím nadřízeným. Pokud s jejich vysvětlením (případnou omluvou) nebudete spokojená, můžete zvážit podání stížnosti k České lékařské komoře nebo k orgánu, který registroval nemocnici (nejčastěji to bývá krajský úřad). Veškeré informace o podávání stížností (spolu se vzory stížností) naleznete zde.
Tyto orgány pak sami posoudí, zda došlo k pochybení ze strany lékaře a popř. vyvodí následky. Nemohou Vám však přiznat odškodné. To může až soud. Pokud budete mít zájem o odškodné, můžete postupovat podle odpovědi na obdobný dotaz, který popisuje postup při mimosoudním vyjednávání.
Informace o soudním řešení naleznete zde.
S žádostí nebo s vymáháním odškodného byste však měla počkat až do doby, než budete schopna (s pomocí nezávislých lékařů nebo znalců) přesněji určit výši škody, která vaši dceři vznikla. To bude pravděpodobně možné až poté, kdy budete vědět, zda a jaké skutečné problémy vaši dceři vzniknou následkem pochybení lékařky.
Vaše Férová nemocnice
9.6.2011