Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Hrazení opakované léčby zubu pojišťovnou
Dobrý den. Je pravda, že pojišťovna nehradí léčení již jednou léčeného zubu? Zub se mi rozpadl a je nutné jej přeléčit a udělat korunku. V minulosti (cca před 15 lety) byl již tento zub léčen jiným zubařem. Děkuji
ROSS
Odpověď:
Dobrý den,
ceny poplatků za korunky se mohou lišit v závislosti na druhu, kvalitě, provedení. Pojišťovna plně hradí jen určité typy korunek - korunka plášťová celokovová preparace do ztracena nebo schůdková a korunka plášťová z plastu, preparace do ztracena nebo schůdková. Toto by pro Vás platilo, pokud z dřívější léčby ještě korunku nemáte. Jestli ano, záleží na materiálu, ze kterého je vyrobena. Pojišťovna hradí jednou za dva roky pouze pryskyřičné korunky plášťové z plastu a kompozitního plastu. U ostatních korunek pojišťovna hradí pouze částečně její rekonstrukci.
Příspěvky zdravotní pojištovny hradí pouze smluvním lékařům. Víte jistě, že má váš lékař smlouvu s Vaší pojišťovnou?
Jestli je Váš zubaní lékař smluvním partnerem Vaší zdravotní pojišťovny můžete zjistit přímo u zdravotní pojišťovny (např. infolinka VZP tel. 844 117 777). U své zdravotní pojišťovny se můžete také informaovat jaké doplatky za jednotlivé stomatologické výrobky stomatologům poskytuje.
Z Vašeho dotazu přímo nevyplývá, že po Vás zubní lékař požaduje neoprávněně nějaké poplatky. Pokud se tak stane, máte právo podat na tohoto lékaře stížnost ke zdravotní pojišťovně, případně také k registrovateli (nestátního lékařského zařízení) nebo ke zřizovateli (státního zařízení). Postup pro podávání stížností naleznete na našich webových stránkách zde.
S pozdravem
Vaše Férová nemocnice
8.7.2015