Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Chybný odhad zubního lékaře mě má stát několik tisíc korun

Dobrý den,

prosím o radu, zda mám nárok uplatnit reklamaci v následujícím případě.

Našel jsem na Vašich stránkách podobné dotazy, ale ne tento, kdy myslím, že se jedná o nesprávně zvolený způsob léčby ze strany zubního lékaře. Jeho poslední slova byla: "Nikdo to nemohl čekat". A mně tím přišlo vniveč přes 7 tis. Kč.

Měl jsem koncem června 2013 úraz a vylomil se mi přední zub. Zubařka v Praze mi na konci července 2013 upevnila novou korunku. Za 2 měsíce mi upadla. Bezplatně mi ji přidělala. Za další 2 měsíce znovu upadla - znovu mi ji přidělala. Po třetím ulomení si pozvala laboranta, aby situaci zkontroloval. Zjistili, že se mi vylomil celý kořen a díky tomu mi už korunka nikdy nebude držet. Prý jedinou alternativou je zubní implantát za cca 30 tis. Kč. Proto mi teď metalo-keramická korunka za 5 tis. Kč je k ničemu. Za čištění kanálků a nástavec na korunku jsem zaplatil další cca 3 tis. Kč.

Mám v tomto případě nárok na vrácení peněz? A jen za korunku nebo i další náklady?

Předem moc děkuji za radu.

Jimmy

Odpověď:

Dobrý den,

ohledně zvoleného diagnostické postupu Vám nedokážeme poradit, protože jsme pouze právníci, kteří se zabývají medicínským právem. Doporučujeme Vám obrátit se na jiného zubního lékaře, s kterým byste postup Vaší dosavadní zubní lékařky zkonzultoval. Také na ni můžete podat stížnost u České stomatologické komory.

Tím, že jste si nechal zhotovit korunku, jste se zubařkou uzavřel smlouvu o dílo. Vzhledem k tomu, že korunka má neodstranitelnou vadu, můžete od smlouvy odstoupit. Zubní lékařka by Vám za korunku měla vrátit zaplacené peníze. Máte také právo na náhradu vzniklé škody - tedy škody, kterou Vám zubní lékařka způsobila špatným postupem.

Doporučujeme, abyste se se zubní lékařkou prvně snažil dohodnout. Nebude-li to možné a budete se chtít bránit právní cestou, tak Vám doporučujeme, abyste se nechal zastoupit advokátem, který se specializuje na zdravotní právo (zde - 45 zdravotnické právo). V tomto případě Vám také doporučujeme změnit zubního lékaře.

Vaše Férová nemocnice

3.3.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS