Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Arogantní zubař
Chodím k mému zubaři asi dva roky, zatím jsem u něho tohle chování vypozorovala dvakrát. Extrémně náladový, že už toho má dost, že si prý nejsem schopná sama vypláchnout usta vodou, dokud mi to neřekne, že prý mi to furt říkat nebude. Nechtělo se mu na mě mluvit, rád se vykecává se sestrou. Samozřějmě jí to musel jestě říct, takže jsem si připadala jako obtěžující pacient hned dvakrát za sebou. Pak mi obrušoval zbytek blomby, a jak sem zpanikařila, jak se choval, tak sem mu ukázala na to místo, kde mi to furt vadí, to ho zas rozčílilo, že prý takhle ukážu na tři zuby najednou. Člověk tam sedí, poslouchá to o čem se baví se sestrou a zubař přestane vrtat, nebo něco dělat a vy najednou dostanete vynadáno a jste v šoku. Nevěděla jsem, že si musím ústa vyplachovat sama podle sebe, vždycky mi to všude říkali, dva roky mu to nevadí a ted ano? Jednou mi zas zavadil vrtačkou o dásně, a protože mi často slzí oči (ne ani z vrtání, ale když mi do pusy cpe vatové tampony, nebo i z toho světla) to ho tehdy taky rozladilo, že prý to bylo minule taky. Že prý mi tam může dát nějaký dětský gelík. Mluvil jak arogantní ironický hulvát. A pak se vám přístě za to omluví, že se to u něho už opakovat nebude a po roce to udělá zas znova? Za 30 let sem nic takovýho nezažila, nebo když mi přitiskl vrtačku víc k jazyku a začala sem cítit trochu dávení a on ,,Co je´´?
A hygiena - rouška nikdy, rukavice ani jednou, klidně sahá do pusy, i když mu tehdy něco spadlo na zem. Prosím poradte, tyhle výlevy vzteku nemohou být v pořádku ani s omluvou, podle mě je lékař doslova na vás povinen mluvit slušně vždy. Bojím se už další návstěvy.
Marie
Odpověď:
Dobrý den,
naprosto s vámi souhlasíme, že pacient má nárok na úctu, důstojné zacházení a ohleduplnost - stanoví tak přímo zákon.
Ve vaší situaci si můžete na lékaře stěžovat. Písemnou stížnost, ve které uvedete, co vám vadí, adresujte zdravotnickému zařízení, kde pracuje, případně přímo jemu, pokud jde o soukromou ambulanci. Pokud s vyřízením stížnosti nebudete spokojena, můžete se dále obrátit na krajský úřad s další písemnou stížností. Musíme vás ovšem upozornit, že chování vašeho lékaře patrně nikdo další než sestra nebyl přítomen, a proto bude obtížné jeho chování dokázat.
Dále můžete využít svého práva na volbu lékaře a změnit vašeho zubaře. Existuje několik webů, které shromažďují hodnocení pacientů, a které vám mohou usnadnit výběr.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
22.2.2017