Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace vypadlé korunky

Ráda bych se dozvěděla, jak postupovat v případě, kdy mám udělaný nový zub - tzn. korunku, čep atd., za který jsem zaplatila dost peněz. A teď po měsíci mi korunka vypadla. Co dělat v tomto případě? Reklamovat ? Děkuji.

Odpověď:

Odpověď platná k roku 2017

Dobrý den,

ve Vašem případě došlo k uzavření smlouvy o zhotovení věci na zakázku, které se řídí ustanovením občanského zákoníku (§ 644 a následující). Zhotovitel – tedy zubař – odpovídá za vady, jež měla věc (nový zub) při převzetí a také odpovídá za vady, které se vyskytnou v záruční době. Zhotovitel odpovídá za vady provedené zakázky, jejichž příčinou je vadnost materiálu dodaného objednatelem či nevhodnost jeho pokynů, jestliže objednatele na vadnost materiálu či nevhodnost jeho pokynů neupozornil.

Záruční doba je šest měsíců a v této době musíte své právo z odpovědnosti za vady u zubaře uplatnit. Jelikož se Vám vada projevila po měsíci tuto lhůtu nejspíše stihnete. Zubař je povinen Vám vydat potvrzení o tom, kdy jste svoje právo uplatnila, jakož i o případném provedení opravy.

Pokud lze vadu odstranit, pak máte nárok na její bezplatné odstranění bez zbytečného odkladu. Zubař si nemůže nárokovat žádné náklady na opravu. Bude-li vada neodstranitelná,  pak můžete smlouvu zrušit (od smlouvy odstoupit) a zubař Vám vrátí peníze. Záleží Vaší domluvě se zubařem, které řešení zvolíte.

Vaše Férová nemocnice

Odpověď platná k roku 2009

Dobrý den,

Ve Vašem případě došlo k uzavření smlouvy o zhotovení věci na zakázku, které se řídí ustanovením občanského zákoníku (§ 644 a následující). Zhotovitel – tedy zubař – odpovídá za vady, jež měla věc (nový zub) při převzetí a také odpovídá za vady, které se vyskytnou v záruční době. Zhotovitel odpovídá za vady provedené zakázky, jejichž příčinou je vadnost materiálu dodaného objednatelem či nevhodnost jeho pokynů, jestliže objednatele na vadnost materiálu či nevhodnost jeho pokynů neupozornil.

Záruční doba je šest měsíců a v této době musíte své právo z odpovědnosti za vady u zubaře uplatnit. Jelikož se Vám vada projevila po měsíci tuto lhůtu nejspíše stihnete. Zubař je povinen Vám vydat potvrzení o tom, kdy jste svoje právo uplatnila, jakož i o případném provedení opravy.

Pokud lze vadu odstranit, pak máte nárok na její bezplatné odstranění bez zbytečného odkladu. Zubař si nemůže nárokovat žádné náklady na opravu. Bude-li vada neodstranitelná,  pak můžete smlouvu zrušit (od smlouvy odstoupit) a zubař Vám vrátí peníze. Záleží Vaší domluvě se zubařem, které řešení zvolíte.

Vaše Férová nemocnice

23.3.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS