Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Kýla

Dobrý den,
byl jsem doporučen na operaci tříselné kýly. Lékař doporučil operaci klasickou cestou (ne laparoskopicky), operatér se mě při příjmu zeptal, jak chci operovat. Na otázku, zda to chci laparoskopicky, nebo klasicky, jsem odpověděl, že nejsem lékař a nechám to na doktorovi. On mi odpověděl, že to rozhodnutí nechá na mě, já jsem zopakoval, že nejsem lékař a ať to udělá tak, jak je to pro mě lepší. Týden po operaci se kýla vytvorila znovu. Co mám dělat, prosím. Operace probehla v nemocnici, kde za 22 hodin pobytu musí pacient zaplatit bez předchozího upozornění dva dny nadstandardní péče za televizi a druhý den ráno je bez snídaně vyhozen z pokoje, i kdyz má zaplacený celý den. Je to v pořádku? Jedno lůžko platí zároveň dva pacienti, je to v pořádku?

santacruz

Odpověď:

Dobrý den,

je nám líto, že jste se setkal s takovým přístupem zdravotnického zařízení.

Pokud máte pochybnosti o tom, že lékař postupoval správně při provádění zákroku, doporučujeme Vám vyžádat si kopii Vaší zdravotnické dokumentace a probrat s nezávislým odborníkem Váš zdravotní stav. Ten by Vám měl poradit, zda operující lékař postupoval správně. Dle Vašeho popisu jste souhlasil s provedením zákroku, to ale nezprošťuje lékaře odpovědnosti za jeho provedení.

Každé zdravotnické zařízení, které poskytuje nadstandardy, má povinnost zveřejnit jejich ceník, a to jak ve svých prostorách, tak na místě přístupném veřejnosti (může jím být i internet). Doporučujeme Vám, abyste si přečetl Vaší smlouvu s poskytovatelem zdravotnického zařízení o hospitalizaci, kde je upraven váš vztah a obě strany jsou zavázány se jí řídit. V případě, že nemáte její kopii, můžete požádat zdravotnické zařízení o její předložení. Ověřte si také, zda je účet, který Vám byl vystaven za nadstandardní služby zdravotnického zařízení v souladu se zveřejněným ceníkem. V případě, že po vás zdravotnické zařízení požaduje uhradit platbu za nadstandardní služby, s nimiž jste nedal souhlas, nejste povinen je platit. Ve Vašem případě je rozhodující to, co je uvedeno ve smlouvě.

Vaše Férová nemocnice

 

20.10.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS