Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Změna bodového hodnocení pojišťovnou
Dobrý den, stal se mi pracovní úraz, oboustraná zlomenina kotníku. pracovní úraz byl zaměstnavatelem uznán. Bodové hodnocení bolestného lékařem vyhodnoceno podle vyhlášky č. 440/2001 Sb. přílohy č.1 S 8233/200 body, S 8262/ 130 body, S 932/60 body, S 8102/150 body a za následnou operaci rovněž 150/ body.
Pojišťovna změnila bodové hodnocení na základě § 6 odst. 2 cit. vyhl. a položky z přílohy č.1 S 881 na 18o bodů.
Je pojišťovna oprávněna sama o své vůli měnit lékařské hodnocení bolestného? Nevztahuje se na ní § 81 odst. 1 Správního řádu, že by měla podat odvolání ke zdravot. zařízení proti uvedenému honocení bolestného dle § 83 odst.1 Správ. řádu . V případě neuspěchu podat žalobu do 15 dnů dle § 83 odst. 1 Správ. řádu.
pavko
Odpověď:
Dobrý den,
výše odškodnění bolestného se stanoví na základě bodového ohodnocení stanoveného v lékařském posudku. Lékařský posudek za účelem stanovení výše odškodnění bolestného zpracovává ošetřující lékař poškozeného nebo vydává zdravotnické zařízení.
Má-li pacient, k jehož zdravotnímu stavu byl lékařský posudek vydán, nebo osoby, pro které v souvislosti s vydáním tohoto posudku vyplývají povinnosti, za to, že lékařský posudek je nesprávný, mohou podat návrh na přezkoumání lékařského posudku vedoucímu zdravotnického zařízení, a to prostřednictvím lékaře, který posudek vypracoval. Pokud vedoucí návrhu nevyhoví, postoupí jej registrujícímu orgánu, který posudek přezkoumá. Návrh na přezkoumání lékařského posudku podle lze podat do 15 dnů ode dne jeho prokazatelného obdržení. Pokud nebyl podán návrh na přezkoumání, je lékařský posudek platný ode dne jeho prokazatelného předání pacientovi. Tento postup upravuje § 77 zákona o péči o zdraví lidu.
Pokud Vám pojišťovna snížila bodové ohodnocení na základě vlastního hodnocení Vašeho pracovního úrazu, doporučuji podat pojišťovně reklamaci do tohoto snížení podloženou lékařským posudkem, neboť Váš lékařský posudek stanoví bodové ohodnocení na 200 bodů. V případě, že reklamaci nebude pojišťovnou vyhověno, nezbývá než obrátit se s žalobou na úhradu rozdílu výše bolestného vůči zaměstnavateli na příslušný soud.
Odpověď pro Férovou nemocnici zdarma zpracovala
Mgr. Jiřina Vágnerová, advokátka
tel. 723-398-976
akvagnerova@akvagnerova.cz
26.8.2011