Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Úhrada vyšetření nesmluvní pojišťovnou
Dobrý den,
musela jsem navšťívit kožní ordinaci, kde mi zdravotní sestra sdělila, že s mojí pojišťovnou nemají uzavřenou smlouvu, a že si to musím sama zaplatit a moje pojišťovna mi to pak proplatí. Jenže pojišťovna mi napsala toto "Revírní bratrská pokladna, zdravotní pojišťovna nemá právní možnost Vám požadované peníze vrátit. Dostává se tak do konfliktu se zákonnými předpisy. Jsme povinni hradit péči pouze poskytovatelum, nikoli klientům."
Luc.sel
Odpověď:
Dobrý den,
je tomu skutečně tak. Není-li lékař ve smluvním vztahu s Vaší zdravotní pojišťovnou, pojišťovna mu neposkytne úhradu za služby, které Vám poskytl a proto si je musíte zaplatit z vlastní kapsy. Vy, jako pojištěnec, máte však právo na výběr poskytovatele zdravotních služeb - lékaře, který je ve smluvním vztahu k příslušné zdravotní pojišťovně právě proto, aby byla zajištěna úhrada za zdravotní služby, které Vám lékař poskytne. Změnu lékaře je možné provádět jednou za 3 měsíce.
Můžeme Vám proto doporučit pouze vyhledat jiného kožního lékaře, který je ve smluvním vztahu s Vaší pojišťovnou, popřípadě změnit pojišťovnu, která má smluvní vztah s Vašimi ošetřujícími lékaři. Zdravotní pojišťovnu lze změnit jednou za 12 měsíců, a to vždy k 1. lednu následujícího kalendářního roku. Tuto přihlášku je však nutné podat nejpozději 6 měsíců před požadovaným dnem změny, tedy do 30. června roku, který předchází změně zdravotní pojišťovny.
Vaše Férová nemocnice
19.9.2014