Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Regulační poplatek za opravu sádry
Dobrý den,
zvrtnul jsem si kotník a byla mě přiložena na nohu dlaha. Po nekolika dnech byla dlaha tzv. "dotočena" a zpevněna, tedy noha v sádře. Přibližně za týden sádra praskla uprostřed chodidla, tlačila na kotník, takže jsem navštívil pohotovost. Tam jsem odmítnul zaplatit regulační poplatek s tím, že reklamuju práci zaměstnance, který mě sádru dělal. Další nová sádra byla již v pořádku a dvojnásobně široká. Nicméně mě přišel dopis s faktura, abych uhradil 90 Kč. Rozhodně mě v tuto chvíli nejde o 90 Kč, ale princip, co mám vlastně dělat v takové situaci, kdy mám dojem, že jde o "reklamaci"?
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem JA
adam
Odpověď:
Dobrý den,
tzv. regulační poplatky slouží k omezení plýtvání a zneužívání zdravotnických služeb. Zdravotnické zařízení je povinno je použít na úhradu nákladů spojených s provozem a modernizací. Neslouží tedy jako přímá úhrada za poskytnutý výkon. Výkon v rámci zdravotního pojištění hradí vaše zdravotní pojišťovna přímo lékaři.
V tomto případě tedy máte povinnost regulační poplatek uhradit, jelikož jeho funkce není nijak spojená s institutem reklamací.
Vaše Férová nemocnice
12.3.2012