Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Příspěvek na nové brýle
Dvoje brýle na předpis jsem vyzvedla před necelými čtyřmi léty, cena 14.000 Kč. Za dva a půl roku se ze skel obou brýlí loupaly fólie (vrstvy). Nedalo se přes ně koukat! Reklamaci mi neuznali. Pak v jiné optice ještě zjistili, že jsem v brýlích měla čočky průměru 5 cm (tedy ty, co dávají dětem.) a že mi patřily čočky 5,5 nebo 6 cm. Prosím,jak mám nyní postupovat, když nové brýle s devíti dioptriemi potřebuji.
Iveta
Odpověď:
Dobrý den,
obecně pro úpravu reklamační lhůty u brýlí platí úprava v občanském zákoníku, která uvádí dvouletou lhůtu pro reklamaci. Lze předpokládat, že pokud jste uplatnila tento váš nárok později, nebyla vám reklamace uznána. Na druhou stranu je možné, že váš konkrétní optik poskytuje delší záruční lhůtu, ale z vámi uvedeného nejsme schopni, bohužel, poznat zda tomu tak bylo či nikoliv.
Podmínky úhrady brýlí, nebo příspěvku na ně jsou uvedeny v číselníku vaší konkrétní zdravotní pojišťovny. Každý číselník obsahuje, alespoň nějaké základní brýle, které jsou pojišťovnou hrazeny plně. Alespoň jeden typ plně hrazených brýlí by měla mít každá optika, která přijímá poukazy na brýle. Nárok na takovéto brýle, nebo příspěvek na vámi zvolené jiné brýle vám vzniká jednou za tři roky. Takže z toho co píšete lze říct, že již máte nárok na bezplatné brýle nebo na příspěvek na vámi vybrané brýle. Doporučujeme vám navštívit vašeho očního lékaře a podle vaší finanční situace se rozhodnout, zda budete chtít bezplatné brýle nebo příspěvek na jiné brýle.
Vaše Férová nemocnice
1.4.2011