Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Gynekolog nepravdivě informuje o hrazení péče v těhotenství

Dobrý den, jsem ve 12. týdnu těhotenství a jsem pojištěna u VZP. Gynekolog mi oznámil, že VZP nehradí preventivní prohlídky pro těhotné v plné výši. Takže je nucen omezit prohlídky a to tak, že mezi 20. - 30. týdnem těhotná nejde na prohlídku (to si myslím, že je docela dlouhá doba). Také mi řekl, že je v mém zájmu změnit pojišťovnu, protože ostatní proplácí všechno a některé mi doporučil. Informovala jsem se na VZP a tam mi řekli, že prohlídky hradí v plné výši a mám na ni nárok 1x za měsíc. Zajímalo by mě tedy, kde je pravda, a jestli mám změnit pojišťovnu nebo raději gynekologa.

Odpověď:

Dobrý den,

lékařská péče v těhotenství patří do takzvané dispenzární péče, která je podle zákona o veřejném zdravotním pojištění plně hrazená. Předpisy sice přímo nestanoví, jak časté by měly být prohlídky v těhotenství, ale vzhledem k tomu, že zdravotní péče má být poskytována v souladu se současnými dostupnými poznatky lékařské vědy, mají být respektována doporučení odborných společností. Česká gynekologická a porodnická společnost v Zásadách dispenzární péče ve fyziologickém těhotenství stanoví, že tato péče má být poskytována

  • do 36. týdne gravidity včetně v intervalu čtyř týdnů,
  • od 37. týdne do termínu porodu jedenkrát týdně.

Tuto základní péči tedy všechny pojišťovny určitě hradí a lékař by vám měl v tomto rozsahu prohlídky provádět. Je sice možné, aby Vám lékař nabídl další nadstandardní služby, které nejsou všemi pojišťovnami hrazené. Ve Vašem případě se však o nadstandard zjevně nejedná. Spíš se zdá, že Vás lékař vědomě mylně informoval.

Doporučujeme Vám informovat o tomto jednání lékaře Vaši pojišťovnu přímo s uvedením, o kterého lékaře se jedná. Je také možné podat stížnost k České lékařské komoře, protože zde se může jednat rovněž o jednání v rozporu s etickým kodexem. V sekci Nespokojenost pacienta naleznete více informací k podání stížností.

Vaše Férová nemocnice

28.5.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS