Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Špatné očkování proti chřipce
Dobrý den. Byla jsem na očkování proti chřipce. Pár týdnů po aplikaci mě praktický lékař upozornil, že mi byla omylem aplikována chřipka pro minulý rok s prošlým datem. Je tedy možné, že pro letošní kmeny chřipky bude neúčinná a revakcinace aktuální vakcínou nebyla doporučena. Za vakcínu jsem zaplatila v lékárně + poplatek za aplikaci u praktického lékaře. Je možné získat peníze dané za aplikaci i očkovací látku zpět? Moc děkuji za odpověď.
Hanka
Odpověď:
Dobrý den,
zde je důležité, jakým způsobem se vakcína k lékaři dostala. Pokud jste ji vy sama zakoupila v lékarně na základě receptu od Vašeho lékaře a lékaři ji donesla, bylo jednak na Vás, abyste si vakcínu zkontrolovala, ale také jste měla být v lékarně lékárníkem poučena o tom o jakou vakcínu se jedná, jakým způsobem se používá apod.
Důležité je také to, co bylo napsáno v receptu. Pokud by Vám Váš lékař tuto vakcínu předepsal, mohlo být pochybení na jeho straně. Minimálně Vás měl informovat o tom, co Vám předepisuje, jaké jsou jiné možnosti a zda vy s tím souhlasíte nebo zda byste raději využila jinou alternativu. V takovém případě bychom Vám doporučili, abyste se s ním pokusila na nějaké kompenzaci domluvit.
K pochybení lékaře mohlo dojít také pokud měl lékař vakcínu již lékař u sebe a vy jste jí zpětně platila v lékárně. I v tomto případě bychom Vám doporučili, abyste se pokusila s lékařem na nějaké kompenzaci domluvit.
V případě, že se s lékařem nedomluvíte, máte možnost podat stížnost. To blíže popisujeme zde.
Vaše Férová nemocnice
4.3.2013