Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zubní protéza - nespokojenost
Lucie 42
Odpověď:
Dobrý den,
Obáváme se, že Váš dotaz úplně nepadá pod působnost Právní poradny pro pacienty. Spíše byste se mohla obrátit na občanskoprávní poradny (např. zde nebo zde), protože se Vaše stížnost týká estetické stránky protézy.
Ve vašem případě se jedná o podstatné porušení smlouvy ze strany lékaře, které se týká neopravitelné vady věci (zubní náhrady). Podstatné porušení smlouvy je takové porušení, že kdybyste o vadě takového rozsahu věděla předem, smlouvu byste neuzavřela, což z Vašeho dotazu vyplývá.
Ve vašem případě přichází v úvahu tři možnosti:
1. odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
2. uplatnění přiměřené slevy z kupní ceny, nebo
3. odstoupení od smlouvy
Z následujících možností si vyberete jednu a při oznámení vady ji sdělíte lékaři při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu. Provedenou volbu nemůžete již změnit bez souhlasu lékaře.
Pokud by Vám ošetřující lékař neodstranil vady v přiměřené lhůtě nebo Vám oznámil, že vadu neodstraní vůbec, můžete místo odstranění vady požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.
Protézu můžete reklamovat u dotyčného lékaře ve lhůtě 24 měsíců od nasazení („převzetí věci“) a požadovala náhradu novou. Reklamaci byste měla učinit co nejdříve („bez zbytečného odkladu“), aby Vám nárok nezanikl.
Dále také máte právo změnit svého ošetřujícího lékaře a vyhledat nového.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
24.3.2015