Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubní protéza - nespokojenost

Dobrý de,chtěla jsem se zeptat. Mám na spodních zubech pevnou zubní náhradu,je to deset zubů v kuse,pan doktor mi navrhl náhradu jako kovovou,ale prý je kov jen zezadu ze předu jsou bílé a kov není vidět a stát to má 19.100. Souhlasila jsem. Tato zubní náhrada mi byla vyrobena a nasazena bez jakékoliv ukázky. A doma v zrcadle zděšení,protože na kousací plošce zubu byl ten kov samozřejmě vidět taky. Při běžném mluvení to vidět není,ale když se usměji,vidět to je. S náhradou nejsem spokojena pouze z estetického hlediska jinak je plně funkční. Ptala jsem se pana doktora co s tím,že tohle nechci a byla mi navrhnuta celokeramická náhrada,ale samozřejmě za dalších 30.000. Pokud by mi bylo řečeno,že u kovové náhrady mi bude kov vidět,tak si radši připlatím a zvolím dražší variantu. Hlavně ať se cítím dobře a můžu se v klidu usmát. Mohu se teď nějak bránit? děkuji za odpověď

Lucie 42

Odpověď:

Dobrý den,

Obáváme se, že Váš dotaz úplně nepadá pod působnost Právní poradny pro pacienty. Spíše byste se mohla obrátit na občanskoprávní poradny (např. zde nebo zde), protože se Vaše stížnost týká estetické stránky protézy.

Ve vašem případě se jedná o podstatné porušení smlouvy ze strany lékaře, které se týká neopravitelné vady věci (zubní náhrady). Podstatné porušení smlouvy je takové porušení, že kdybyste o vadě takového rozsahu věděla předem, smlouvu byste neuzavřela, což z Vašeho dotazu vyplývá.

Ve vašem případě přichází v úvahu tři možnosti:

1.       odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

2.       uplatnění přiměřené slevy z kupní ceny, nebo

3.       odstoupení od smlouvy

Z následujících možností si vyberete jednu a při oznámení vady ji sdělíte lékaři při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu. Provedenou volbu nemůžete již změnit bez souhlasu lékaře.

Pokud by Vám ošetřující lékař neodstranil vady v přiměřené lhůtě nebo Vám oznámil, že vadu neodstraní vůbec, můžete místo odstranění vady požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.

Protézu můžete reklamovat u dotyčného lékaře ve lhůtě 24 měsíců od nasazení („převzetí věci“) a požadovala náhradu novou. Reklamaci byste měla učinit co nejdříve („bez zbytečného odkladu“), aby Vám nárok nezanikl.

Dále také máte právo změnit svého ošetřujícího lékaře a vyhledat nového.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

24.3.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS