Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Výstupní list a nástup na mateřskou
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je pro zdárný nástup na mateřskou nutné u zaměstnavatele podepsat tzv. výstupní list či jen postačí odevzdat papíry od lékaře k nástupu na mateřskou? Jde mi o to, že od začátku těhotenství jsem v pracovní neschopnosti a obávám se, že můj zdravotní stav (riziko předčasného porodu) mi nedovolí vyřídit potřebné formality spojené s vydáním výstupního listu. Dle zaměstnavatele tato procedura může zabrat i celý den. Pokud by to však bylo nezbytně nutné, mohla bych k těmto záležitostem zplnomocnit někoho jiného? Případně výstupní list podepsat později?
Moc děkuji za odpověď
drdova
Odpověď:
Dobrý den,
podepsání výstupního listu není nutné. Výstupní list je dokument, ve kterém bude zapsáno, že vůči svému zaměstavateli nemáte žádné nevypořádané závazky (např. předání klíčů, elektroniky apod.) a dále jak předáváte svou agendu (které úkoly jste dokončila, které se nachází v jiné fázi apod.). Podepsání takového dokumentu doporučujeme, je výhodný pro obě strany, chrání i Vás.
Co se týče možného zplnomocnění jiné osoby k takovému úkonu, máme za to, že toto je možné. Doporučujeme však s osobou, kterou zmocníte před podpisem dokumentu důkladně probrat jednotlivé body výstupního listu a ověřit si, že skutečně vše souhlasí. Plné moc slouží jako potvrzení, že došlo k uzavření dohody (ta může být i ústní) mezi Vámi.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
25.11.2016