Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nový zubař mne nechce objednat
Dobrý den,
Posledního května t.r. jsem na základě předchozí telefonické dohody navštívil nového zubního lékaře. Ten se mnou sepsal registrační list a já jsem mu předal kopii své zdravotní dokumentace, kterou mi předal původní zubař. Nový zubař do dokumentace nahlédl a řekl, že je potřeba, abych mu zaslal OPG a pak se telefonicky domluvíme na návštěvě. OPG jsem si nechal 1.června udělat a poslal mailem novému zubaři. Dnes jsem do ordinace zavolal, abych se objednal k ošetření, ale dočkal jsem se jen výmluv, že je tam plno pacientů, abych zavolal později. Když jsem tak učinil, sestra mi řekla, že tam teď pan doktor není a že mi zavolá sama. Nestěžuji si, stát se může všelicos.
Ptám se co dělat, když mne tento lékař nebude chtít nadále k návštěvě pozvat,já potřebuji chrup
ošetřit a má registrace je zcela čerstvá.
Oak
Odpověď:
Dobrý den,
ošetřující lékař může z kapacitních, provozních, technických a dalších důvodů dle §48 odst. 1 písm. a) zákona o zdravotních službách nepřijmout pacienta k ošetření. Avšak po tomto odmítnutí má lékař povinnost pacientovi vydat písemnou zprávu, ve které uvede důvody odmítnutí pacienta dle §48 odst. 5 zákona o zdravotních službách. Pokud Vás však lékař nebude chtít objednat a ošetřit bez právního důvodu, doporučujeme Vám obrátit se se stížností a výše uvedenou zprávou o odmítnutí na Českou lékařskou komoru (kontakt zde) nebo na Vaši pojišťovnu (např. kontakt na VZP zde).
Dále máte právo na změnu zubního lékaře, ale nejdříve však za 3 měsíce od předešlé změny, tzn. od začátku září ve vašem případě. Doporučujeme Vám však snažit se objednat u tohoto zubního lékaře a domluvit se na možném termínu.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
20.7.2016