Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zamítnutí lázní z důvodu kapacity
Dobrý den,
dcera je po operaci slepého střeva, byly doporučeny lázně a ty byly schváleny revizním lékařem i s doprovodem. Dceři jsou 4 roky. Čekala jsem na dopis z lázní, kdy nastoupí. Nikdo mě nekontaktoval až po 3 týdnech volání jsem se dozvěděla, že lázně byly zamítnuty z duvodu kapacity lázní a že termín už vypršel. Jaké mám práva? Do ted mi nebylo písemně sděleno, že tomu tak je.
Děkuji
Luca
Odpověď:
Dobrý den,
v Návrhu na lázeňskou péči, který vystavil Váš praktický lékař, by měla být 2 doporučená místa pro lázeňskou léčbu. Pokud Vám tedy lázně zamítly léčbu z důvodu plné kapacity, doporučujeme Vám kontaktovat Vaši zdravotní pojišťovnu, která by měla zaslat Návrh na druhé z lékařem doporučených míst. V případě, že ani zde nebudou volná místa, můžete požádat zdravotní pojišťovnu o nalezení náhradních lázní. Co se Vámi zmíněného termínu týče, bohužel, tento termín není blíže specifikován, tudíž nejsme schopni jasně určit, o jakém termínu píšete. Pokud se však jedná o termín nástupu do lázní, u některých nemocí je stanoven pevně, přičemž, vzhledem k tomu, že jste nekonkretizovala zdravotní problémy Vaší dcerky, odkazujeme Vás v této věci na tabulku v Příloze č. 5 zákona č. 48/1997 Sb.
S pozdravem
Vaše Férová nemocnice
31.3.2016