Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Potvrzení zaměstnavatele a žádost o invalidní důchod

Dobrý den, ráda bych zažádala o invalidní důchod z důvodů komplikací při nalezení zaměstnání (jsem silný astmatik a invalidní důchod by mi pomohl získat zaměstnání alespoň na místo vyhrazené pro zdravotně postižené), nevím ale co představuje dokument: potvrzení zaměstnavatele ve smyslu § 83 zákona č. 582/1991 Sb. (poskytne zaměstnavatel). Nevím, zda ho můžu vůbec sehnat, když jsem vystřídala pět zaměstnání a v žádném jsem nebyla déle než 8 měsíců a nyní jsem opět bez práce. Budu toto potvrzení potřebovat od všech předchozích zaměstnavatelů nebo jen od posledního? Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den,

potvrzení zaměstnavatele se Vás netýká. Toto potvrzení se jednak týká pouze zaměstnaných osob a jednak si ho od zaměstnavatele vyžádá přímo okresní správa sociálního zabezpečení.

Pokud se tedy domníváte, že byste měla mít nárok na invalidní důchod, můžete o něj klidně požádat.

Seznam dokladů, které je třeba předložit, najdete zde.

Vaše Férová nemocnice

28.7.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS