Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Potvrzení zaměstnavatele a žádost o invalidní důchod
Dobrý den, ráda bych zažádala o invalidní důchod z důvodů komplikací při nalezení zaměstnání (jsem silný astmatik a invalidní důchod by mi pomohl získat zaměstnání alespoň na místo vyhrazené pro zdravotně postižené), nevím ale co představuje dokument: potvrzení zaměstnavatele ve smyslu § 83 zákona č. 582/1991 Sb. (poskytne zaměstnavatel). Nevím, zda ho můžu vůbec sehnat, když jsem vystřídala pět zaměstnání a v žádném jsem nebyla déle než 8 měsíců a nyní jsem opět bez práce. Budu toto potvrzení potřebovat od všech předchozích zaměstnavatelů nebo jen od posledního? Děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
potvrzení zaměstnavatele se Vás netýká. Toto potvrzení se jednak týká pouze zaměstnaných osob a jednak si ho od zaměstnavatele vyžádá přímo okresní správa sociálního zabezpečení.
Pokud se tedy domníváte, že byste měla mít nárok na invalidní důchod, můžete o něj klidně požádat.
Seznam dokladů, které je třeba předložit, najdete zde.
Vaše Férová nemocnice
28.7.2010