Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Podíl za trvalé následky

Dobrý den,

ošetřující lékař mi vypracoval posudek pro pojišťovnu na trvalé následky. Ale při předávání protokolu po mě požadoval 15% podíl z celkové částky, kterou od pojišťovny dostanu, jako odměnu. V tu chvíli jsem mu nemohl odporovat a kývnul jsem mu na to. Zajímalo by mne, jestli je toto běžná praxe a jestli bych mu měl částku vyplatit, i když se jedná o nemalé peníze. Přijde mi to docela zvláštní vydělávat si takhle bokem. Podotýkám, že jsme spolu nesepsali žádnou smlouvu, tudíž by mu peníze šli přímo do kapsy. Děkuji

Pepa92

Odpověď:

Dobrý den,

omlouváme se za velké zpoždění s vypracováním odpovědi na Váš dotaz. Toto zpoždění je způsobeno velkým vytížením naší poradny.

Váš dotaz směřuje na vydání lékařského posudku. Lékařský posudek se vydává na žádost pacienta, jak stanovuje § 42 zákona o zdravotních službách. Zákon o veřejném zdravotním pojištění pak stanovuje, že ze zdravotního pojištění se nehradí vyšetření na vlastní žádost pacienta (§ 15 odst. 14). Jelikož byl lékařský posudek vystaven na Vaši žádost, má Váš lékař právo za něj požadovat náhradu. Nutno podotknout, že tato náhrada by měla být rovna ceně obvyklé pro takovéto úkony. Tato obvyklá cena by měla být přiměřená.

Jestliže Vám Váš lékař navrhl cenu zjevně nepřiměřenou, můžete si na jeho jednání stěžovat, a to buď prostřednictvím stížnosti k orgánu, který mu vydal oprávnění k provozování činnosti (zpravidla krajský úřad), nebo prostřednictvím stížnosti ke zdravotní pojišťovně. Více informací o podávání stížností naleznete zde. Vaší další možností je kontaktování Sdružení obrany spotřebitelů nebo poradenské linky Dtestu, která se ochraně spotřebitelů také věnuje. Neposledně je možné podat stížnost k České obchodní inspekci, která ze zákona kontroluje mimo jiné právnické a fyzické osoby poskytující služby a kvalitu těchto služeb a zjišťuje u kontrolovaných osob nedostatky a jejich příčiny. Pracovníci České obchodní inspekce mohou provést kontrolu a požadovat od kontrolovaných osob potřebné doklady, údaje a písemná nebo ústní vysvětlení. Pro podání stížnosti, podnětu nebo jiné informace mohou občané využít elektronický formulář na stránkách ČOI.

Doporučujeme vyžádat si doklad o zaplacení, který Vám posléze může soužit jako podklad pro případnou stížnost.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

8.3.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS