Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Odebrání ID

Dobrý den, jsem po těžkém infarktu s postižením přední stěny, hypertenzní choroba III. stupně dle WHO, ICHSchron sa sy AP, NYHA II., měl jsem plný invalidní důchod, sebrali mi ho i když mám EF odhadem ze 4D 25 – 30%, ze 2D 30%, mají na to právo? Soud jsem prohrál, protože mi doktůrek dělal experiment a 10% mi připsal. Což je podle mě podfuk a on má úspěšnost léčby. Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den,

v současné době se již invalidní důchody nedělí na plný a částečný, ale do tří stupňů dle poklesu pracovní schopnosti:
•    invalidita prvního stupně – pokles pracovní schopnosti mezi 35 – 49 %,
•    invalidita druhého stupně – pokles mezi 50 – 69 %,
•    invalidita třetího stupně – pokles nejméně o 70 %.

V naší poradně bohužel nepůsobí žádný lékař, proto nedokážeme posoudit, zda Váš zdravotní stav splňuje podmínky pro vznik invalidního důchodu třetího stupně.

Tuto otázku je oprávněn zodpovědět pouze lékař pověřený posuzováním zdravotního stavu pro příslušnou Správu sociálního zabezpečení (dále jen SSZ). Pokud takový lékař Váš zdravotní stav posoudil na invaliditu druhého či prvního stupně, popř. jako osobu neinvalidní (ztráta pracovní schopnosti méně než 35%), pak má SSZ právo invaliditu třetího stupně odebrat.

Podle zákona je totiž pojištěnec invalidní, jestliže z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu nastal pokles jeho pracovní schopnosti nejméně o 35%.

Avšak pokud máte pocit, že by jste měl mít na invalidní důchod nárok, můžete si podat novou žádost. Dobré by však bylo uvést v ní nějaké nové skutečnosti (zhoršení zdravotního stavu).

Pokud jste nespokojen s chováním lékaře nebo s jeho přístupem, můžete si na něj stěžovat.

Se svou stížností se můžete obrátit jednak na vedoucího zdravotnického zařízení (nadřízený ošetřujícího lékaře, nebo např. ředitel nemocnice), zřizovatele zdravotnického zařízení, či na orgán státní správy, který zdravotnické zařízení registroval (krajský úřad, ministerstvo zdravotnictví), a jednak na Českou lékařskou komoru.

Více se dočtete v sekci stížnosti.

Vaše Férová nemocnice

12.8.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS