Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Lhůta pro vyplnění tiskopisu pro pojišťovnu

Dobrý den, chci se zeptat, zda existuje lhůta pro lékaře při vyplňování tiskopisu oznámení úrazu. Lékaři jsem předal veškerou dokumentaci týkajícíse úrazu a vyplněný formulář pro pojišťovnu, bohužel již měsíc a půl čekám na jeho vyjádření na tomto tiskopisu. Na mé dotazy odpovídá, že toho má hodně, že nestíhá a neví, kdy tiskopis potvrdí. Děkuji za odpověď.

pytlak

Odpověď:

Dobrý den,

pokuste se se svým lékařem dohodnout na vyplnění tiskopisu. Z Vašeho dotazu přesně nevyplývá, zda se jedná o úraz, který se vám stal v souvislosti s výkonem zaměstnání nebo o jiný typ úrazu a tedy o úrazové pojištění. V případě, že by se jednalo o pracovní úraz, tak zákon o úrazovém pojištění zaměstnanců ukládá lékaři povinnost vydat posudek do 15 dnů od podání žádosti. V případě, že tak lékař neučiní, dopouští se správního deliktu, za který je mu možné uložit pokutu až 100 000 Kč.

V případě, že se jedná o jiný typ pojištění než o úrazové pojištění zaměstnanců, neexistuje bohužel zákonná úprava, která by přesně definovala lhůtu během, které musí lékař posudek vypracovat. Domníváme se ovšem, že lhůta by se měla pohybovat v podobných řádech jako v případě pracovního úrazu, neboť se jedná o podobně náročný pracovní úkon. Lékař má navíc ze zákona povinnost vytvářet pacientovi podmínky k zajištění uplatňování jeho práv v souvislosti s výkonem posudkové péče, pod kterou tento výkon spadá. Vzhledem k tomu, že zde žádná lhůta není, dalo by se obecně říci, že by lékař měl věc vyřídit bez zbytečného odkladu.

Pokud se Vám tedy lhůta, po kterou se lékař Vaší žádosti nevěnuje, jeví jako nepřiměřeně dlouhá, máte právo se bránit formou stížnosti k provozovateli zdravotnického zařízení nebo ke správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Více o stížnostech se dozvíte v našich často kladených dotazech.

Vaše Férová nemocnice

5.6.2013

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS