Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nevhodné chování dětského lékaře

Dobrý den,
ráda bych se prosím zeptala, jak lze řešit nevhodné chování dětského lékaře k našim dětem.


Uvedu pár příkladů - přišli jsme s dcerou s velmi ošklivým zánětem spojivek. Paní doktorka na ni byla nepříjemná, že je hysterka, že nemá důvod chovat se takto, že nemá co brečet a být hysterická. Dcera neviděla na oči, měla bolesti a plakala nám dva dny. Kdykoliv jsme u našeho syna řešili jeho zdravotní potíže po konzumaci kravského mléka, paní doktorka je bagatelizovala. Když jsme přišli s nejmladší dcerou na 18měsíční prohlídku, dcera plakala, bála se. Paní doktorka se na ni obořila, že nemá proč řvát, že takové děti jsou neošklivější, že ona je úplně nejšerednější, protože takto řve a vzteká se a že ji nechce a nebude se s ní bavit.


Myslíme si, že takovéto chování s ustrašenému dítěti nebo k dítěti nemocnému je naprosto nevhodné. Bohužel musím podotknout, že co navštěva, to "zážitek". Chtěla jsem Vás tedy požádat prosím pěkně o radu, případně zda lze podat nějakou stížnost.

Děkuji pěkně.
 

milmic

Odpověď:

Dobrý den, 

velmi nás mrzí negativní zážitek Vás i Vašich dětí. Řešení vzniklé situace vidíme ve dvou rovinách.

V té první doporučujeme změnu stávajícího lékaře. Tuto změnu můžete provést každé 3 měsíce, nemusíte se obávat žádných poplatků, či následných administrativních úkonů. Zdravotní dokumentace Vašich dětí bude následně předána stávajícím lékařem novému. Doporučujeme si však ověřit, zda Váš nový lékař má smlouvu s pojišťovnou Vašich dětí. 

K samotnému chování současné lékařky doporučujeme podat stížnost. Ta se podává přímo poskytovateli zdravotních služeb, tedy samotné lékařce. Lékařka má následně povinnost navrhnou do 30 dnů ústní projednání stížnosti. Pokud byste nebyla spokojena s řešeím navrženým lékařkou, můžete podat stížnost správnímu orgánu, který udělil lékaři souhlas s poskytováním služeb či případně lékařské komoře. Bližší informace o dalším postupu naleznete zde.

S pozdravem, 

Vaše Férová nemocnice

23.10.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS