Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Chybná diagnóza - odškodné

Dobrý den, od 3 let jsem navštěvovala s mojí dcerou (8 let) ortopedické ambulance s problémem, že vtáčí špičky dovnitř. Vystřídaly jsme několik ortopedických ambulancí, ale protože mi všichni ortopedi tvrdili, že je to tzv. dětské šmatlání neboli ploché nohy. Od roku 2009 jsem pak navštěvovala už jen soukromou ortopedickou ordinaci. Po každé půlroční kontrole to bylo stejné - dcera dostala vložky do bot na ploché nohy, i když bylo zcela zřejmé, že se ji neustále nožičky i způsob chůze zhoršují. Po poslední kontrole 3. 2. 2011 mi ortoped řekl, že dcera bude šmatlat napořád a že se s tím nedá nic dělat. Naštěstí shodou okolností jsem potkala známou co doporučila jednoho specialistu, tak jsem nečekala a hned jsem dceru objednala, bylo to září 2011. Šok jsem zažila, když mi pan profesor po 2 minutách vyšetření řekl, že dcera má vrozenou vadu v kyčlích tzv. anteverzní syndrom (vrozená deformita kyčle) a že už si tou špatnou chůzí pěkně zkřivila páteř a že by za pár let mohla být i na vozíčku. Hned v říjnu 2011 byla na operaci obou dvou kyčlí. Moje otázka tedy zní: co můžu udělat proto, aby se to už nikdy neopakovalo? A jestli má moje dcera, která si toho tolik vytrpěla, nárok na nějaké odškodné? Děkuji Vám a přeji pěkný den.

Marky

Odpověď:

Dobrý den,

pokud se týká nároku na náhradu škody, pak lékař nebo zdravotnické zařízení odpovídá za škodu, kterou způsobili porušením nějaké právní povinnosti. Přitom za ni neodpovídá ten, kdo prokáže, že škodu nezavinil. V každém případě vám doporučujeme situaci konzultovat s právníkem, který se v oblasti zdravotnického práva orientuje, ten může doporučit další postup tak, abyste byla co nejúspěšnější. Vyhledat takového právníka můžete zde nebo zde.

Obecně však platí: v případě, že nejste spokojená s péčí poskytnutou vaší dceři, je vhodné pokusit se nejdříve vzniklou situaci řešit mimosoudně a snažit se s lékařem či zdravotnickým zařízením domluvit a to z důvodu nákladnosti a dlouhodobosti soudních řízení.

Můžete v rámci mimosoudního řešení podat stížnost na různá místa. Bližší informace k tomu můžete nalézt zde.

Až teprve pokud nebudete uplatněním tohoto postupu úspěšná, obraťte se na soud prostřednictvím žaloby na náhradu škody, případně můžete podat trestní oznámení u Policie ČR nebo státního zastupitelství. Více informací můžete nalézt zde.

Vaše Férová nemocnice

7.3.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS