20.12.2010Certifikát Férová nemocnice - za otevřenější přístup k pacientům
Nejen Férová škola, ale i Férová nemocnice by mohla v příštích třech letech udělovat své certifikáty. Naší snahou je oceňovat zdravotnická zařízení, která jsou vůči pacientům vstřícná, efektivně řeší jejich stížnosti a otevřeně s nimi komunikují. Aby mohlo české zdravotnictví dobře fungovat, potřebuje vzory hodné následování a my jsme přesvědčeni, že právě skrz udílení Certifikátu Férová nemocnice by je mohlo získat. V současnosti řešíme finanční stránku projektu.
Stejně jako u Férové školy by i zde Liga lidských práv během dlouhodobého certifikačního procesu poskytovala účastníkům projektu poradenské a konzultační služby společně s informačními materiály. Jak se zájemcům o certifikát dařilo posoudí v závěru trojice nezávislých odborníků, kteří podle jasných kritérií určí, kdo si ocenění Férová nemocnice zaslouží.
Prací zdravotnických zařízení se Liga zabývá dlouhodobě a jedním z našich cílů je zlepšení komunikace mezi personálem nemocnice a pacienty. Pro lékaře jsme vydali několik manuálů a pořádáme kurzy zaměřené na zpříjemnění komunikace. „Během kurzů, které jsme loni pořádali pro několik nemocnic na Moravě, se ukázalo, že pro některé lékaře je téměř nepřekonatelným problémem projevit každému pacientovi respekt pouhým pozdravem a podáním ruky. Jak můžeme očekávat, že tito lékaři budou respektovat svobodnou volbu pacienta?" shrnuje dosavadní zkušenosti David Zahumenský, předseda Ligy lidských práv. Dalšímu rozvoji dovedností doktorů v této oblasti by mohl pomoci právě projekt Certifikát Férová nemocnice.