Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Stížnost na postup personálu

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné podat stížnost na postup lékařského personálu na traumatologickém oddělení. Můj tatínek si 1. 12. zlomil pažní kost cca 7 cm pod ramenem. Do nemocnice byl převezen Záchrannou službou s tím, že druhý den absolvuje předoperační vyšetření a pokud bude vše v pořádku, budou ho hned operovat. Vyšetření dopadla dobře, takže otce připravili na operaci (nedostal najíst ani napít) a "přikázali" mu čekat, až na něj dojde řada. Cca v poledne ho skutečně odvezli před operační sál, ale tam řekli, že ještě není na řadě a tak ho zase vrátili zpět na pokoj. Čekání trvalo až do pozdních večerních hodin, kdy mu sestra přišla říct, že už se dnes na řadu nedostane a bude tedy operován následující den. Následující den, tedy 3. 12. tedy od rána otec opět nedostal nic jíst a nesměl ani pít s tím, že bude operován. Čekání opět trvalo celý den, a opět večer v pět hodin mu sdělili, že se na něj zase nedostalo. Protože nyní následuje víkend znamená to, že další termín na operaci je tedy až v pondělí. Odmyslíme-li si skutečnost, že otec nedostal 48 hodni téměř nic napít a najíst, nemohu se smířit s tím, že již 4 den leží v bolestech a s velkým stresem, který každý před operací prožívá. Je možné si na tento postup ošetřujících někde stěžovat?

Odpověď:

Dobrý den,

přístup personálu, jak jste ho popsal, se nám zdá být neprofesionální a velice nevhodný.

Se stížností na personál se můžete obrátit na vedoucího zdravotnického zařízení. Pokud nebudete spokojen s tím, jak byla stížnost vyřízena, můžete se obrátit ke zřizovateli (obvykle je jím kraj či ministerstvo zdravotnictví) nebo orgánu, který zdravotnické zařízení registroval a stěžovat si na to, jakým způsobem byla Vaše stížnost vyřízena.

Pokud myslíte, že pochybení se dopustil i lékař, pak stížnost můžete adresovat České lékařské komoře. Stížnost musí být písemná. Měla by být vyřízena do šesti měsíců od jejího přijetí komorou. Pokud pacient nesouhlasí s tím, jak byla jeho stížnost vyřízena, může podat do patnácti dnů od obdržení rozhodnutí revizní komise námitku. Česká lékařská komora však nebude projednávat pochybení personálu nemocnice.

Bližší informace o stížnostech a vzor stížnosti naleznete na stránkách Férové nemocnice v sekci Postup při nespokojenosti pacienta zde.

Vaše Férová nemocnice

3.12.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS