Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nespokojenost s lékařkou a nemožnost najít nového lékaře

Dobrý den, mám takový problém. Prosím vás o radu o tom, co mám dělat, když obvodní lékařka nepostupuje tak, jak má ke svému pacientovi. Chtěla bych odejít k jinému lékaři, ale bohužel  mi bylo jinde řečeno, že  od kolegů pacienty nepřibíráme. Moc děkuji za radu.

Odpověď:

Dobrý den,

Podobný případ jsme řešili již zde.

Jednou za tři měsíce máte právo na změnu lékaře. Ten Vás může odmítnout je z následujících důvodů:

  • pokud by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení lékaře tak, že by nebyl schopen zajistit kvalitní zdravotní péči o tohoto nebo o ostatní pacienty, které má ve své péči,
  • je-li pacientovo místo trvalého nebo přechodného bydliště příliš vzdálené pro výkon návštěvní služby,
  • lékař nemá s pojišťovnou, u níž je pacient pojištěn, uzavřenou smlouvu.

Přitom platí, že lékař musí pacientovi písemně potvrdit každé odmítnutí přijetí do své péče.

Lékař Vás však nemůže odmítnout, jste-li z jeho spádového území, případě pokud byste se nacházela v závažném stavu, který by vyžadoval neodkladnou péči.

Nesplňujete-li tedy ani jeden z výše uvedených zákonných důvodů pro odmítnutí, lékař má povinnost Vás do své péče přijmout.

V případě nespokojenosti s postupem zdravotníků,  více o tom, jak dát nespokojenost najevo, najdete zde.

Vaše Férová nemocnice

15.10.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS