Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nespokojenost pacienta

Dobrý den,
mám dotaz ohledně mé 73leté babičky. Má obrovské bolesti kolene. Byla jsem s ní u ortopeda a ten doporučil totální endoprotézu kolenního kloubu. Bohužel je babička po několika infarktech. Poslední jí zničil srdce natolik, že se musela podrobit plastice obou chlopní a dostala kardiostimulátor. Nicméně i přes všechny tyto problémy se stav babičky zlepšil natolik, že z 25% funkčnosti srdce je dnes (po 2 letech) na 95%. Toto vše pan ortoped věděl a zažádal si o důkladné kardiologické předoperační vyšetření u jejího kardiologa, který ono vyšetření uskutečnil a poté řekl, že nevidí problém v operaci. Babička tedy podstoupila ostatní běžná předoperační vyšetření a i ta byla v pořádku. Termín nástupu do nemocnice byl 18. 7. 2010. Kardiolog si jen vyžádal, aby mu babičku dopravili do jeho ordinace ještě 19. 7. 2010, aby jí mohl vypnout jednu polovinu kardiostimulátoru kvůli té operaci. Do nemocnice jsem tedy zavolala, abych je s touto skutečností seznámila a zároveň se zeptala, zda se o to nemáme postarat. Vrchní sestra, se kterou jsem po telefonu mluvila mě ujistila, že se o to postarají a babičku můžeme v klidu přivést toho 18. na příjem. 18. 7. jsme jí tam přivezli a po cca hodinovém čekání nám bylo oznámeno, že jí máme opět odvézt domů, protože operace bude 20. 7., a tudíž je zbytečné jí přijímat 18. Takže jsme babičku odvezli a já jsem jí druhý den odvezla k jejímu kardiologovi, aby jí vypnul onen přístroj a znovu jsem jí vezla do oné nemocnice. Tam jí tedy přijali a já odjela domů. Druhý den dopoledne mi babička zavolala, že si pro ní mám přijet, že operace nebude. Okamžitě jsem tam jela a dostalo se mi vysvětlení pouze od sestry, že babička má nemocné srdce a tudíž jí nemohou operovat! Celkem mě toto jednání vykolejilo, protože jsem očekávala alespoň nějaké vysvětlení od lékaře, ale místo toho jsem dostala pouze propouštěcí zprávu, ve které nebylo téměř nic a toto vysvětlení od zdravotní sestry. Jde mi jen o to, kam se mohu obrátit s tímto problémem. Vím, že její kardiolog nepochybil a ani ortoped a dokonce dokážu pochopit i jejich důvod, ale nedokážu pochopit jednání v nemocnici. Nedokázali se připravit na onu operaci, dokonce jí nepodali ani léky, které musí denně brát (přitom jsem jim je tam dala i s rozpisem), zbytečně jí nervovali, když jí každou chvíli každý lékař říkal něco jiného - jeden, že operace bude, druhý, že ne a ve finále jí to, že operace nebude přišla také říct sestra! Možná jsem jen přecitlivělá, ale toto mi opravdu nepřijde jako správné jednání s pacientem. A ve finále se divili, že má vyšší tlak. Vždyť chudinka celou noc nespala, jak byla vynervovaná. Předem děkuji za jakoukoliv radu.

Odpověď:

Dobrý den,

pokud je pacient nespokojen s chováním lékaře nebo jeho přístupem, může si na něj pacient stěžovat.

Se svou stížností se (jménem své babičky) můžete obrátit na vedoucího zdravotnického zařízení (např. ředitel nemocnice), zřizovatele zdravotnického zařízení, či na orgán státní správy, který zdravotnické zařízení registroval (krajský úřad, ministerstvo zdravotnictví).

Více se dočtete v sekci stížnosti

V rámci stížnosti můžete také po příslušné nemocnici žádat náhradu skutečně vynaložených nákladů, jako jsou náklady na dopravu babičky, popř. Vám ušlá mzda.

Vaše Férová nemocnice

26.7.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS