Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zanedbaná lékařská péče

Vážená organizace, prosím o radu, protože vůbec nevím jak začít. Deset dní jsem chodila s urputnými bolestmi k mé obvodní lékařce. Měla jsem teplotu,, rp 120-160. takže doktoka viděla, že mám někde velmi silný zánět. Přesto vyšetření, která mi poskytla nic nenašly a já si dál u ní stěžovala a trpěla. Ani žádné prášky jsem nedostala,prostě nic. Skončila jsem v nemocnici, kde mi zachránili život. Mám stomii a jsem vyřazena na dlouhou dobu z normálního života a myslím, že nemohu vykonávat ani svoju profesi servírky. Měla jsem tak silný zánět střev a všeho dole v podbřišku, že jiná cesta nebyla. Chci si na doktorku stěžovat a její péči o mně řešit. Doporučovala jsem jí CT nedala mi ho. Myslím, že bych dopadla zcela jinak, kdybych toto vyšetření postoupila. Moc děkuji za sebemenší radu jak mám postupovat a domoci se svých práv a nároků.Jsem poškozena jak fyzicky, tak hodně psychicky(je mi 46 let) a finančně také značně.

ivanakropikova

Odpověď:

Dobrý den.

Na postup Vaši ošetřují lékařky můžete podat stížnost. Touto se však nelze domáhat náhrady škody. Stížnost lze podat:

- vedoucímu zdravotnického zařízení

- zřizovateli zdravotnického zařízení (obvykle krajský úřad, Ministerstvo zdravotnictví, krajské úřady, Magistrát hlavního města Prahy)

- České lékařské komoře, kde si můžete stěžovat na konkrétního lékaře

Pro Vás případ se jeví jako nejlepší volba podat stížnost České lékařské komoře a stěžovat si na konktrétní lékařku. Stížnost však nesmí být anonymní  a musí obsahovat základní dostatečné informace ohledně skutkového stavu, aby ji mohl příslušný objektivně posoudit. Na stránkách férové nemocnice naleznete i vzory stížností.

V případě, že nebudete spokojena s výsledkem řízení o Vaší stížnosti, popřípadě budete požadovat i náhradu škody - musíte věc řešit soudní cestou (podání občanskoprávní žaloby). Před podáním žaloby doporučujeme věc konzultovat s advokátem, který Vám poradí a případně žalobu i připraví. Bližší informace o soudním řízení naleznete také na našich stránkách zde.

Vaše Férová nemocnice

13.2.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS