Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Špatné nasazení zubní náhrady

Dobrý den. Maminka (68let) potřebovala novou zubní náhradu. Celou dobu byla s prací lékařky spokojena, až do nalepení náhrady. Ještě před nalepením jí náhrada skvěle seděla a neměla problémy ani s mluvením. Při nalepování jí zubařka nenechala skousnout a nyní jí protéza nesedí, zůstává jí tam jídlo a při mluvení syká. Především trpí velkou bolestí, kterou neustále tlumí léky. Dnes, čtvrtý den po nalepení, byla matka u své zubní lékařky a ta své pochybení odmítá s tím, že popisované problémy nejsou možné, ať nechá náhradu usadit. Je tento postup lékařky správný? Jak se domoci opravy? Děkuji Jana.

Odpověď:

Dobrý den,

jsme pouze právníci zabývající se zdravotnickým právem, tudíž nejsme schopni posoudit, zda lékařka postupuje z lékařského hlediska správně při nalepování zubní náhrady. To může zhodnotit pouze lékař.

Obecně se při zhotovování zubních náhrad jedná o smlouvu o zhotovení věci na zakázku podle § 644 a násl. občanského zákoníku. Záruční doba je 6 měsíců. Pokud se vyskytnou vady, má kupující právo na odstranění vad, které je možné odstranit. Vaše maminka má tedy právo na bezplatnou opravu. Pokud se vyskytne vada neodstranitelná, může kupující od smlouvy odstoupit, což znamená, že mu budou navráceny veškeré náklady.

Maminka má tedy možnost reklamovat vadně provedený zákrok a žádat zdarma opravu. Bude-li vada neodstranitelná,  pak můžete smlouvu zrušit (od smlouvy odstoupit) a zubař vrátí peníze a vezme si zpět náhradu. Záleží na Vaší domluvě se zubařem, které řešení zvolíte.

Pro uplatnění reklamace nebo případné prokazování by Vám mohl pomoci vyjádření od jiného zubního lékaře, který by se zhodnotilo správnost postupu současné lékařky Vaší maminky. V případě, že je maminka nespokojená se svou lékařkou má také možnost využít svého práva na změnu lékaře. Na postup lékaře je také možné si stěžovat k nadřízenému, registrujícímu orgánu (což bývá zpravidla Krajský úřad) nebo České stomatologické komoře.

Vaše Férová nemocnice

21.6.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS