Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace třikrát vypadlé zubní náhrady

Dobrý den, již potřetí mi vypadl zub i s čepem od zubní lékařky, mam nárok na vrácení peněz a do kolika dnů? Předem dekuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den,

při zhotovení zubní náhrady se jedná o zhotovení věci na zakázku. V případě, že se objeví vady, máte právo v reklamační lhůtě 6 měsíců od „převzetí věci“ (ve Vašem případě od připevnění zubu) náhradu reklamovat u Vašeho zubního lékaře, což jste už zřejmě dvakrát udělala. V takovém případě máte právo na bezplatné odstranění vady a zubní lékař je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu. Lékař je povinen Vám vydat potvrzení o reklamace, o provedení opravy a době jejího trvání.

V případě, že Vám náhrada vypadla opakovaně, jde o vadu odstranitelnou (náhradu lze připevnit zpátky), nicméně takovou, která se i po opravě opětovně vyskytuje (alespoň po dvou předchozích opravách) a Vy proto nemůžete „věc řádně užívat“. Máte tedy právo na odstoupení od smlouvy. To znamená, že  Vy vrátíte náhradu a zubní lékař Vám vrátí celou zaplacenou částku. Musíte však reklamovat Vaši náhradu do 6 měsíců od „převzetí věci“ - viz výše. Do záruční doby se však nepočítá doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady (od reklamace) až do doby, kdy byl spotřebitel po skončení opravy povinen věc převzít.

Technicky by Vám měl zubař vrátit peníze ve chvíli, kdy rušíte smlouvu a vracíte mu náhradu. Vy se pak můžete rozhodnout, zda si necháte novou zubní náhradu zhotovit u stejného zubaře na základě nové smlouvy, nebo zda změníte i zubního lékaře.

Více o reklamaci a souvisejících otázkách se dozvíte v již zodpovězených dotazech: Nesprávně vyhotovený můstek, Reklamace vypadlé korunky, Reklamace rovnátek, Reklamace u zubaře.

Vaše Férová nemocnice

4.8.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS