Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Reklamace dva roky starého můstku
Dobrý den,
přítel má 2 roky můstek, který mu co 4/5 měsíců vypadával. Lékařka mu jej vždy přilepila zpět bez žádného vysvětlení. Při posledním vypadnutí se příteli odštípl kousek skloviny z vnitřní strany můstku.
Lékařka to označila za neopravitelné a chce dělat nový můstek za který máme platit 10.500,-. Na přítelův dotaz proč mu neustále padal, mu odpověděla, že byl můstek špatně vyrobený, jelikož byli špatně udělané otisky. Vše dělala ona lékařka.
Jak postupovat dále, o špatném zhotovení můstku jsme nevěděli, lékařka nám žádné potvrzení o reklamaci nikdy nedala a původní můstek příteli nedala. Platit nový můstek nechceme, jelikož si myslíme, že je to vina doktorky a že by ho tudíž měla zaplatit ona a nebo se aspoň na novém můstku nějak finančně podílet.
Máme ještě nárok toto od lékařky požadovat?
Radka
Odpověď:
Dobrý den,
ohledně zhotovení můstku uzavíráte se zubním lékařem smlouvu o zhotovení věci na zakázku dle občanského zákoníku. V případě vzniku vady máte nárok na její bezplatnou opravu, v případě výskytu opakovaných vad i na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Toto právo lze ale využít jen v záruční době, která k datu, kdy byl vašemu příteli zhotoven můstek, činila 6 měsíců. Vzhledem k tomu, že záruční doba již uplynula, nemáte nárok na náhradu. Neexistuje ani povinnost lékařky podílet se na novém můstku.
Abyste se vyvarovali podobných potíží v budoucnu, vezměte v úvahu následující:
- záruční doba činí 24 měsíců pro úkony učiněné od 23.února 2011.
- u vad vzniklých v záruční době máte právo na bezplatnou opravu a zubař je povinen vám na vaši žádost vydat potvrzení o reklamaci.
- u opakovaných vad můžete od smlouvy v záruční době odstoupit a máte nárok na vrácení peněz.
Pokud nejste s poskytovanou péčí spokojeni, můžete samozřejmě také využít práva na změnu lékaře.
Vaše Férová nemocnice
21.3.2012