Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Postih za volání na nemocniční oddělení

Dobrý den, nevím, zda dotaz, který Vám zasílám, patří přímo k dotazům na Vašich stránkách, ale nenapadlo mě, kde jinde bych se mohl poradit. Abych Vám trošku vysvětlil problém - mám doma manželku, která si za poslední 4 roky dost vytrpěla - ztráta dítěte v 6. měsíci těhotenství, moje podezření na rakovinu a hlavně nedávno ztráta tatínka. Teď se kvůli nadměrnému stresovému vypětí léčí u paní doktorky s depresivní úzkostí, prý jen lehounkou formou, bez medikace, ale jelikož je to zatím chvilku, stačí jí trocha stresu a z problému, který pro mě, jako zdravého, není problémem, vyroste veliká bublina a ona se stresuje. Abych se dostal přímo k jádru věci - naše dcerka byla teď měsíc nemocná, což manželka snášela špatně. Pokud potřebovala uklidnit v nějaké lékařské záležitosti, volal jsem třeba naší dětské lékařce, abych jí uklidnil. Jelikož někdy bylo uklidnění třeba i mimo lékařčinu pracovní dobu, asi 4x jsem během toho měsíce volal na dětské oddělení, vždy s prosbou, zda neobtěžuji a pokud ano, určitě bych dále nevolal. Teď při posledním hovoru mě lékařka vyslechla, ale na konci hovoru mi sdělila - voláte často, budeme to s vámi nějak řešit a zavěsila. Bohužel nechápu, co tím myslela, tak jsem se chtěl zeptat, zda existuje nějaký právní nebo jakýkoli jiný postih, za to že volám s prosbou o vyslechnutí, týká se to medicínské záležitosti, byť banální, a oberu lékaře o dvě, tři minuty jeho času na oddělení. Prostě mě s tím docela rozhodila.Kdybych obtěžoval nějakými vtípky, apod., pochopil bych to. Manželka to samozřejmě nedělá naschvál ty své stavy, dost stavů se jí daří řešit, snaží se, ale dle dr. to che čas, než vše přebolí a depresivní úzkost zmizí. Do té doby jsme jí v nutném případě chtěl pomoci alespoň takto, nikoho jsem opravdu nechtěl rozzlobit. Předem děkuji za Vaši radu.

tygzik

Odpověď:

Dobrý den,

jsme přesvědčeni, že Vás nemocnice za časté dotazování nemůže nijak postihovat. Nemocnice je zařízením, které poskytuje zdravotní služby mezi které patří konzultační služby, jejichž účelem je posouzení individuálního léčebného postupu, popřípadě navržení jeho změny nebo doplnění. Je tedy povinností nemocnice tyto služby poskytovat, nikoliv jejich požadování sankcionovat.

Pokud vyvstane nějaký problém, určitě bude stačit odůvodnění okolností, které Vás k tomu vedly, společně s naší odpovědí odkazující na zákon. č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách.

 

Vaše Férová nemocnice

 

26.11.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS