Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Obřízka - špatné provedení

Dobrý den, mám dotaz co máme dělat nebo jak se zachovat. Máme syna v nemocnici na obřízce ze zdravotních důvodů (úzká předkožka), minulý pátek mu operaci provedli, ale má teď problémy s otokem, který nechce ustoupit. Už druhý nebo třetí den po operaci se prý doktoři bavili, že mu zřejmě skřípli žilku (zřejmě žilku přišili). Dnes mu z otoku injekčně odsávali krev, zítra chtějí znovu a o víkendu také, nikdo nám to neoznámil a komunikace je s lékaři omezená, odpovědi vyhýbavé a dle mého názoru neúplné. Celé mi to přijde, že neodvedli kvalitní práci a chtějí se z toho nějakým způsobem vykroutit. Co máme dělat? Děkuji za odpověď.

volf.l

Odpověď:

Dobrý den,

pokud jste jako zákonný zástupce pacienta nespokojen s informacemi, které Vám lékaři dávají, nebo máte podezření na pochybení při operaci, je možné si na chování lékařů stěžovat. Nejdříve je nejlepší pokusit se komunikovat s lékaři a řešit tuto situaci s nimi. Pokud ale, jak uvádíte, je tento pokus o řešení nepostačující, je možné podat stížnost. Vzor takové stížnosti naleznete zde. Stížnost můžete podat poskytovateli zdravotních služeb, proti kterému směřuje, tedy lékaři nebo vedoucímu zdravotnického zařízení (tím se rozumí např. ředitel nemocnice).

Ve Vašem případě doporučujeme poradit se ještě s jiným odborným lékařem. Ten by Vám mohl vysvětlit, jaký bývá průběh léčby, jaké mohou u operace nastat komplikace a jak je potom možné aktuální stav řešit.

Spor s lékaři je možné řešit pomocí tzv. mediace, tedy mimosoudně. Mediace probíhá za účasti mediátora - prostředníka, který je nestrannou a nezaujatou osobou a má za úkol pomoci oběma stranám najít uspokojivé řešení. Více informací o mediaci naleznete na stránkách Férové nemocnice zde.

Pokud byste po konzultaci s odborníkem dospěl k tomu, že došlo k nějakému závažnému zásahu, ze které vznikne například újma na zdraví, přichází v úvahu možnost řešit věc podáním občanskoprávní žaloby, tedy soudně. Zde by přicházela v úvahu žaloba na náhradu škody. Aby byla úspěšná, je nutné prokázat, že při poskytování zdravotní péče došlo k pochybení a pacientovi tím byla způsobena škoda. To může být někdy obtížné. Proto je třeba se nejdříve poradit s advokátem, který se věnuje oblasti zdravotnického práva, a bude mít od Vás veškeré potřebné údaje. Svého advokáta můžete najít na stránkách advokátní komory zde.

Přejeme Vám hodně sil,

Vaše Férová nemocnice

25.2.2013

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS