Expodum
Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nízké odškodnění za úraz

Dobrý den, prosím Vás o vyjádření k výši odškodného za úraz - diagnoza 172 - podvrtnutí, subluxace kloubu horní končetiny, doba léčení byla cca 3 měsíce.
Pojišťovna ohodnotila dobu léčení 4% a pojistná částka sjednaná v DNL je údajně 50.000,- Kč, tzn, 4% z 50.000,- Kč = 2.000,- Kč.
Zdá se mi to velmi málo, je to v pořádku nebo se mám bránit - jak?
Moc děkuji za odpověď.

kubrt

Odpověď:

Dobrý den, 

výše odškodného za úraz z úrazového pojištění se zpravidla počítá pomocí tzv. oceňovacích tabulek, které si pojišťovny vytváří samy. Po úrazu pak pojišťovna nejčastěji vyplácí přímo sjednanou pojistnou částku nebo určitou procentní část pojistné částky podle rozsahu a závažnosti tělesného poškození. Podmínky poskytování pojistného plnění by měly být obsaženy v pojistné smlouvě, proto Vám doporučujeme si nejprve zkontrolovat zda je plnění a zdůvodnění pojišťovny v souladu s podmínkami sjednanými ve Vaší smlouvě s pojišťovnou. 

Pokud výše pojistného plnění a odůvodnění Vaší pojišťovny nejsou v souladu s pojistnou smlouvou, můžete se proti rozhodnutí o odškodném bránit pomocí odvolání, které podejte přímo pojišťovně, která o výši Vašeho odškodného rozhodla. Z odvolání by mělo být zejména jasné, kdo ho podává, v jaké věci, čeho se domáháte a odůvodnění těchto tvrzení, dále např. také číslo pojistné smlouvy, případně i popis pojistné události. U odvolání musí být uvedeno datum, kdy jste jej psali a váš podpis. 

Pokud nebudete spokojeni s vyřízením Vašeho odvolání, máte ještě možnost Vaši situaci vyřešit mimosoudně pomocí České obchodní inspekce. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je fakt, že se nepodařilo spor s pojišťovnou vyřešit přímo s ní. 

Další možností je soudní řešení Vašeho sporu s pojišťovnou. V takovém případě Vám však doporučujeme zastoupení advokátem, který Vám pomůže se sepsáním obžaloby a během celého řízení. 

S pozdravem 

Vaše Férová nemocnice

27.6.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS