Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nedostatečná a odmítnutá péče

Dobrý den,
Na plicním oddělení se pacientce nedostalo základní péče jako je jídlo, pití, léky leží v posteli místo v pacientce, nahá místo oblečená, celé odpoledne se nepřijde nikdo podívat na pokoj. Nedoléčená na zápal plic se propouští domů po asi třech dnech, opět hospitalizace tentokrát na interním oddělení prý na doléčení zápalu plic a opět propuštěna domů, ale tentokrát s antibiotiky a nálezem v moči či ledvinách. Pacientka zapomněla jíst a pít. Po zhoršení stavu opět náštěva na interním oddělení, kde jsou konajícím lékařem a lékařkami odmítnuti a posláni domů nebo prý na DLM. A po pár dnech dochází ke zhoršení stavu a hospitalizace na interním oddělení a rodině je sděleno, že pacientka je v kritickém stavu a obava toho nejhoršího. Zemřela. Lékaři se jenom vymlouvají na věk a na DLM.
Myslím si, že zemřel člověk, který mohl ještě žít kvůli zanedbání, odmítnutí, nedostatečné péče lékařů i některých sester hlavně na plicním oddělení, kde se o člověka nestarají. Člověk si zaslouží péči ve všech věkových kategoriích a měla by jim být dopřána. Pacientka během 3 týdnů byla v takovém stavu, že bylo k pláči se na ni podívat a když se ozvete, tak je to špatně, lékaři jsou přece nevini, k chybě nedošlo, pacient jenom zemřel. Mladé lékařky jsou nepříjemné, odmítají péči o pacientku, klamou rodinu, tvrdí, že je v pořádku, ale opak je pravdou. A hlavně se mají co učit. Pan primář z interního oddělení slibuje, že vše vyšetří, kde se stala chyba a kdo měl onu sobotu službu a nic nedělá a kryje jméno lékaře, který konal službu ani rodině nesdělí, vše zametá pod stůl.

babicka

Odpověď:

Dobrý den,

osoby blízké mohou za přítomnosti zdravonického pracovníka nahlížet do zdravotnické dokumentace nebo do jiných zápisů vztahujících se ke zdravotnímu stavu pacienta. Mohou si z něj také pořizovat kopie. Z takové dokumentace by mělo být jméno lékaře dohledatelné.

Pokud shledáváte postup lékaře chybným, je možné podat stížnost. Více k tomu zde.

Není-li věc vyřízena k Vaší spokojenosti, pak můžete podat žalobu na soud v rámci občanského soudního řízení (žaloba na náhradu škody) nebo trestní oznámení k orgánům Policie ČR nebo státnímu zastupitelství. Více k tomu zde.

Vaše Férová nemocnice

13.2.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS