Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Jak řešit nesprávný postup lékaře?

Dobrý den


měla bych dotaz, v případě že jsem nebyla spokojená s postupem lékaře v mé terapii a myslím si, že se tam objevili chyby mohu se obrátit na Vás nebo jak to mám řešit, nebyla to zrovna levná léčba a tudíž bychom se nějak rádi bránili. Děkuji

IZ

Odpověď:

Dobrý den

existuje řada způsobů jak se bránit při nesprávném postupu lékaře. Jelikož z Vašeho dotazu nevyplývá jaká instituce Vám zdravotní péči poskytovala a jaké byly její vady. Obecně je možné podat stížnost a dále je možné se domáhat náhrady škody v rámci občanskoprávního řízení, kontrétně je možné podat žalobu na náhradu škody na zdraví.

Co se týče stížností zaléží na tom, kdo vám zdravotní péči poskytoval. Pokud by se jednalo o zdravotní zařízení je možné podat stížnost na konkrétní osobu u vedoucího lékařského zařízení, popřípadě u zřizovatele. Dále je možné podat stížnost u České lékařské komory. Pokud se jedná o obvodního lékaře, který nemá vedoucího  podává se stížnost u České lékařské komory. Stížnost u České lékařské komory je nutné podat do jednoho roku, jinak se jí Česká  lékařská komora nebude zabývat. Více o stížnostech se dozvíte v často kladených dotazech.

Vaše Férová nemocnice.

2.7.2013

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS