Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Lékař mi opět nechal udělat nevyhovující protézu
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak mám postupovat v případě nevyhovující zubní náhrady. Před třemi lety jsem si nechala dělat zubní náhradu. Po celé tři roky jsem si na ni nemohla zvyknout, tlačila mě a do pusy mi rozhodně neseděla. Nyní jsem s nadějí v lepší zítřky obdržela novou zubní protézu. Ačkoliv jsem lékaři říkala, že si připlatím a že již nechci aby mi zuby dělal stejný laborant, stal se pravý opak. Materiál jsem měla stejný a výrobního laboranta taky. Důsledek toho je, že má zubní náhrada je mnohem horší než poslední a i po krátkém nošení nebo po jídle mám dásně odřené do krve. Chtěla bych se zeptat jak v takových případech postupovat a na koho se obrátit, když nevyjde dohoda s lékařem o nové zubní náhradě nebo alespoň úprava té stávající. Předem děkuji za odpověď
Odpověď:
Dobrý den,
odkážeme Vás rovnou na již zodpovězené dotazy, kde je problematika reklamací zubních výrobků již vysvětlena, např. dotaz Záruční doba při reklamaci zubní náhrady.
Uzavřela jste s lékařem smlouvu (byť možná ústně), a proto musíte svoje práva uplatnit v reklamaci u něj. Pokud nebude dohoda s lékařem ohledně řešení Vašeho problému možná, nezbude Vám než se obrátit na soud. Můžete si sice na lékaře stěžovat, ale stížnost nevyřeší Váš problém v tom, aby Vám lékař vrátil peníze nebo nechal vyhotovit protézu novou u jiného laboranta.
Lékař zřejmě smlouvu porušil již tím, že práci nechal provést laborantem, kterého jste si výslovně nepřála. Toto však bude pravděpodobně těžké prokázat, protože to nejspíš nebylo dohodnuto písemně, proto je vhodné všechny Vaše požadavky, které jsou pro Vás důležité, dohodnout vždy písemně.
Vaše Férová nemocnice
Zodpovězeno ve spolupráci s týmem MediPravo
23.11.2009