Expodum
Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace zubniho zakroku

Dobrý den,

ráda bych se zeptala na konkrétní případ a na co mám nárok. Zaplatila jsem bílou plombu a protože byl kaz hluboký, tak jsem si ještě připlatila za jakousi vložku, která by měla ochránit zubní kanálky. Zub je od té doby stále citlivý a bylo mi řečeno, že to bude kanálky a budou se muset vyčistit. Mám v tomto případě nárok na bílou plombu zdarma? Opravdu se mi nechce platit znovu skoro 1500 jenom za plombu, kterou už jsem jednou zaplatila a připlatila jsem si za vložku, aby se tomuto předešlo.

Předem děkuji za odpověď. 

Niky

Odpověď:

Dobrý den,

 

na skutečnost, že jste si od zubaře nechala udělat plombu, se právně pohlíží jako na uzavření smlouvy o dílo. Pokud s provedeným úkonem nejste spokojena, jelikož se domníváte, že nebyl proveden správně, pak máte samozřejmě právo bránit se. Jste však povinna vadné plnění bez zbytečného odkladu zubaři oznámit. Nový občanský zákoník (dále jen zkratka NOZ) udává lhůtu pro vymáhání reklamace v délce dvou let od zhotovení plomby. Dle NOZ se můžete při oznámení vady zubaři sama rozhodnout, jaký způsob reklamace zvolíte. Jednak můžete požadovat odstranění vady (tedy ať vám zub opraví), jednak se můžete domáhat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které jste za vadný zákrok zaplatila. Je však nutné, abyste některou z těchto možností nárokovala již při oznamování vady.

Jestliže nastane první možnost a rozhodnete se pro odstranění vady, lékař musí vadu odstranit do 30 dní. Pokud by lékař do této lhůty vadu neodstranil, měla byste možnost odstoupit od smlouvy a požadovat peníze zpět.

Při případném uplatnění záruky si o něm od zubaře vyžádejte písemné potvrzení, aby nebylo možné zpochybnit, že jste korunky reklamovala včas. Pokud byste měla s vyřizováním reklamace problémy, doporučujeme se obrátit na Sdružení ochrany spotřebitelů.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

 

28.3.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS