Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Oznámení smrti cizího člověka

Dobrý den,

můj otec leží v nemocnici po nehodě. Volali mi z nemocnice, že můj otec zemřel a až po pár hodinách mi bylo oznámeno, že si spletli číslo. Já jsem se psychicky zhroutil a již jsem se se smrtí smiřoval. Myslím, že v případě oznamování smrti je absolutně neomluvitelné si splést číslo a chtěl bych to začít řešit, jaké mám možnosti? Předem děkuji za Váš čas při odpovědi.

Přeji příjemný zbytek dne!

teq

Odpověď:

Dobrý den, 

postup nemocnice, ve které byl Váš otec ošetřován byl samozřejmě chybný. Pokud byste se chtěl proti jejich chybnému jednání bránit, máte několik možností. 

První možností je podání stížnosti. Stížnost je upravena v § 93 a násl. zákona o zdravotních službách. Podává se poskytovateli zdravotních služeb, tedy přímo lékaři nebo např. řediteli nemocnice a musí obsahovat dostatek informací pro její vyřízení, zároveň nesmí být podána anonymně. Poskytovatel musí stížnost vyřídit do 30 dnů ode dne jejího obdržení, ale tato lhůta může být prodloužena o dalších 30 dnů. Pokud nebudete souhlasit s vyřízením Vaší stížnosti, máte možnost ji podat znovu, a to ke správnímu orgánu. Ten ji posoudí a je povinen ji vyřídit 

- do 30 dnů ode dne jejího obdržení (může být prodlouženo o dalších 30 dnů)

- do 90 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislého odborníka (může být prodlouženo o dalších 60 dnů)

- do 120 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislou odbornou komisi (může být prodlouženo o dalších 60 dnů).

Více informací o podávání stížností se můžete dozvědět zde. 

Vaší další možností je podání stížnosti na lékařskou komoru. Tuto stížnost je třeba podat do jednoho roku od pochybení lékaře, ve Vašem případě tedy do jednoho roku od daného telefonátu. Stížnost přijme revizní komise České lékařské komory a může na jejím základě zahájit disciplinární řízení s lékařem.

Nakonec se můžete bránit také občanskoprávní žalobou na náhradu nemajetkové újmy. Tento nárok je potřeba uplatnit do 3 let od daného telefonátu. Pokud si však zvolíte soudní cestu řešení sporu, doporučujeme Vám si pořídit advokáta, který Vám pomůže se sestavením žaloby a během celého řízení. 

S pozdravem 

Vaše Férová nemocnice

 

 

30.10.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS