Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubař, korunka a prasklý zub

Při poskytování zdravotních služeb jsem se setkala s přístupem zubaře, s nímž nesouhlasím a rozhodla jsem se mu poslat tento dopis, myslíte, že mám šanci na úspěch?

Vážený pane doktore,

obracím se na Vás s reklamací. Jsem Vaše pacientka a prováděl jste mi mj. ošetření zubu č. 5 vlevo nahoře 10. 5. 2017 a 30. 5. 2017. Po vyčištění kanálků jste mi nabídl zhotovení umělé korunky na tento zub. Po nasazení provizorní korunky mne zub bolel a při návštěvě u Vás 30. 5. 2017 jste mi sdělil, že je zub prasklý a měl by být vytržen, s čímž jsem nesouhlasila. Dle mého názoru musel zub prasknout již během léčení, na což jste mě neupozornil. Za zbytečně provedené úkony jsem Vám zaplatila částku cca 10 000,- Kč.

Uvádím podrobný rozpis:

Mikroskopické ošetření kořenových kanálků -2 kanálky: 4 600 Kč

FRC čep (s cenou si nejsem jista, protože ve faktuře jsou uvedeny 2 čepy. Asi jeden na zubu č. 5 a druhý na zubu č. 4): 2 250 Kč a 950 Kč

Provizorní korunka (razidová) : 1 500 Kč

Fotokompozitní výplň – velký rozsah: 2 600 Kč

Silikonové razidlo: 150 Kč

Otisk – A silikonovou otiskovácí hmotou: 600 Kč

Silikonový registrát skusu: 200 Kč

Studijní model s otiskem -1 čelist: 250 Kč

Cementování fixní – skloionomerní cement (jeden čelen): 500 Kč

Celkem: 10 400 Kč (bez čepu)

Žádám Vás tedy o vrácení uvedené finanční částky, protože jste mne předem neinformoval o skutečném stavu zubu a o alternativách jeho léčení.

Výše uvedenou částku, kterou jsem uhradila, prosím, pošlete zpět na můj účet

Věřím, že moji reklamaci uznáte za oprávněnou a nebudu nucena se obrátit na Stomatologickou komoru ČR.

Snegurka

Odpověď:

Dobrý den

Váš dotaz směřuje spíše na občanské právo a Férová nemocnice se zabývá spíše právem nemocenským a zdravotním, přesto se pokusíme kvalifikovaně odpovědět.

Podobný dotaz již jednou Férová nemocnice řešila. Odpověď můžete najít zde.

Z pohledu občanského zákoníku se váš vztah se zubařem dá kvalifikovat jako smlouva o dílo. Jako takový se řídí Novým občanským zákoníkem. Dle něj musíte vady díla oznámit lékaři bez zbytečného odkladu, a připojit svůj požadavek na formu nápravy díla.

Lhůta pro podání reklamace je šest měsíců. Pokud jste svoji reklamaci podala v čas a váš zubař ji neakceptoval, doporučil bych místo stomatologické komory obrátit se na Sdružení ochrany spotřebitelů.

S pozdravem 

Vaše férová nemocnice

30.6.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS