Expodum
Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Vyřazení od zubního lékaře

Dobrý den, manželka je držitelem ZTP/P, nemoc schizofrenie, již několik let je stále doma, pouze 2x do roka ji zavezu na injekci k psych. lékaři, nyní ji rozbolel zub a natekla tvář, chtěl jsem ji telefonicky objednat u zubařky, u které je evidována, byli jsme odmítuti z důvodu, že se nedostavuje na půlroční pravidelné prohlídky, takže ji paní doktorka vyřadila z evidence. Je to správné? Děkuji za odpověď. 

máma

Odpověď:

Dobrý den, 

případy, kdy může lékař ukončit registraci pacienta jsou upraveny v § 48 odst. 2 zákona o zdravotních službách. Jedná se například o odmítnutí veškeré poskytované péče nebo bezdůvodné neposkytnutí potřebné součinnosti pro další poskytování lékařských služeb. 

Jelikož Vaše manželka nemá ze zdravotních důvodů možnost se na preventivní prohlídky dostavit, nespadá její situace ani pod jeden ze zákonných důvodů pro vyřazení z evidence pacientů. Její lékařka tedy neměla právo ji z evidence pacientů vyřadit a proti takovému jednání se můžete bránit. 

Nejprve Vám doporučujeme zubařku požádat, aby podřadila důvod vyřazení z evidence pod jeden ze zákonných důvodů, a pokud tak nebude schopná učinit, upozorněte ji na protizákonnost a neplatnost vyřazení z evidence. Další možností, jak se bránit proti tomuto chybnému jednání Vaší zubařky, je podání stížnosti. Stížnost je upravena v § 93 a násl. zákona o zdravotních službách. Podává se poskytovateli zdravotních služeb, tedy přímo lékaři nebo např. řediteli nemocnice a musí obsahovat dostatek informací pro její vyřízení, zároveň nesmí být podána anonymně. Poskytovatel je povinen ji vyřídit do 30 dnů ode dne jejího obdržení, ale tato lhůta může být prodloužena o dalších 30 dnů. Pokud nebudete souhlasit s vyřízením Vaší stížnosti, máte možnost ji podat znovu, a to ke správnímu orgánu. Ten ji posoudí a je povinen ji vyřídit 

- do 30 dnů ode dne jejího obdržení (může být prodlouženo o dalších 30 dnů)

- do 90 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislého odborníka (může být prodlouženo o dalších 60 dnů)

- do 120 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislou odbornou komisi (může být prodlouženo o dalších 60 dnů).

Více informací o podávání stížností se můžete dozvědět zde. 

S pozdravem 

Vaše Férová nemocnice

 

16.5.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS