Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Špatně vyplněné kořeny zubů a nasledné váčky

Dobrý den,

chtěla bych požádat o odpověď na následující. Již dříve (cca 4roky) mi zubařka opravila mrtvý zub - vyčistila kanálky, vyplnila je a při další schůzce mi nasadila korunku. U tohoto zubu se mi udělal velký váček a velmi bolel. Navštívila jsem zubařku. Řekla mi, že je to na vytrhnutí, ale sama si netroufá a dala mi kontakt na jiného zubaře a nasledně, že uděláme nasazovací můstek. Doporučený zubař mi řekl, že je šance zub zachranit a dal mi kontakt na soukromou kliniku, kde doktoři používají mikroskopy atd. Na soukr. Klinice mi zubař zub znovu celý vyčistil ( 3 navštěvy po 2 hodinách za cca 12 000,- Kc). Tento zubař mi rentgenem kontroloval i ostatní zuby s korunkou a zjistil, že u 2 zubů s korunkou opravovaných před cca 2 roky jsou chybně vyplněné kořeny. V jednom kořeni je zlomený nastroj, kterým se zub čistí a u dalšího se vytvořil vaček. Dle zubaŕe je to časovaná bomba a doporučuje co nejdříve znovu vyčistit. Můžu po té zubařce chtít uhradu nákladů spojených s předěláním 2 zubů, kde špatně odvedla práci?

Veronika

Odpověď:

Dobrý den, 

v následujícím případě máte několik možností jak nesprávný postup zubařky řešit.

Zaprvé můžete podat dle zákona o zdravotních službách stížnost. Ta se podává poskytovateli zdravotních služeb. Ve Vašem případě tedy buď stomatoložce samotné, pokud má soukromou praxi, nebo jejímu zaměstnavateli. Ve stížnosti je třeba popsat skutkový stav, uvést v čem spatřujete neodborné jednání (právě špatně vyplněné kanálky, zalomený nástroj atd.), jaké jsou následky tohoto jednání (nutnost zuby znovu vyčistit) a co po poskytovateli požadujete (finanční prostředky, které Vám v souvislosti s nesprávným ošetřením vznikly). K podání stížnosti můžete využít vzor, který je ke stažení na našich webových stránkách. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen stížnost vyřídit do 30 dnů.

​V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti lze následně podat stížnost správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Tímto správním orgánem je zpravidla krajský úřad, v jehož obvodu se nachází poskytovatel.  V tomto případě uveďte všechny důvody, proč nesouhlasíte s vyřízením stížnosti. Správní orgán daný případ řádně prošetří a pokud zjistí pochybení při poskytování zdravotních služeb, může uložit nápravné opatření s lhůtou k jejímu splnění.

Pokud byste ani tady nebyla úspěšná, další možností je mimosoudní řešení sporu formou mediace, či další možností je obrátit se na soud. V tomto případě Vám však doporučujeme nechat se zastoupit advokátem, který se specializuje na zdravotnické právo. Vyhledat si jej můžete zde.

Doporučujeme Vám nejprve si vyžádat lékařskou dokumentaci, jak od původní zubařky, tak i od Vašeho současného ošetřujících zubaře, popřípadě jej požádat o vyjádření ke stavu zubů a postupu předchozí lékařky. Tyto záznamy Vám mohou posloužit jednak jako důkazy při případném soudním sporu, ale zejména můžou přispět ke snaze zubařky se dohodnout mimosoudní cestou, neboť se ve Vašem případě přikláníme nejprve k podání stížnosti.

S pozdravem

Vaše Férová nemocnice

 

26.3.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS