Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

reklamace endodoncie

Dobrý den,

před 19-ti měsíci mi byla provedeno umrtvení sedmého zubu a následné vyplnění kanálků, za které jsem platila cca 2.000Kč. Poté mi byla zhotovena a nasazena keramická korunka za 5.000Kč. Nyní mám pod zubem (mezi kořenovým systémem) velký zánět. První den mi lékař nasadil antibiotika a ošetřil mi vzniklý váček (vypuštění, vyčištění a uložení drenu). Následující den mi sdělil, že se to zhoršilo a že by mi zub vytáhl. S tím jsem nesouhlasila a tentýž den jsem jela k jinému zubaři (poslechnout si i jiný názor). Ten mi udělal 3D rentgen a řekl mi, že jeden kanálek není vyplněný až dolu, a proto se tam utvořil zánět. Odeslal mne ke specialistce na mikroendodoncii a ta mi vyčíslila opravu na 10.000Kč a to není nikde psáno, že se podaří zub zachránit. Zajímá mne, zda se mohu nějak dožadovat, aby se můj zubní lékař podílel na nákladech spojených s reendodoncií a nebo aby mi vrátil peníze za zákrok, který mi provedl on?

Děkuji za odpověď.

Sandra

Odpověď:

Dobrý den,

Váš dotaz se týká nespokojenosti s prací a vyhotovením korunky ze strany Vašeho zubního lékaře. V případě, že se domníváte, že Váš lékař pochybil, pak na něj můžete podat stížnost. 

Nejprve Vám doporučujeme vyžádat si kopii zdravotnické dokumentace, týkající se předmětných zákroků, na to máte ze zákona o zdravotních službách nárok. Následně by bylo vhodné konzultovat vzniklou situaci s jiným odborníkem, můžete se zkusit obrátit opět na lékaře, kterého jste navštívila za účelem zjištění jiného názoru, a požádat ho o písemnou zprávu potvrzující, že skutečně došlo k pochybení (nedostatečnému vyplnění kanálku způsobujícího zánět) ze strany prvního zubního lékaře. Případně si můžete nechat vyhotovit také lékařský posudek.  

Stížnost je možné podat na Českou stomatologickou komoruI kdyby závěr stomatologické komory zněl, že lékař pochybil, neznamená to automaticky odpovědnost lékaře za vzniklou škodu. Škodu tak musí stěžovatel vymáhat přímo na lékaři. Více o stížnostech naleznete také na internetových stránkách Stomatologické komory.

Vymáhání vzniklé škody nejprve doporučujeme mimosoudně, obraťte se tedy nejprve přímo na lékaře a žádejte po něm škodu, která Vám vznikla na základě jeho nesprávného postupu. Pokud lékař dobrovolně svou chybu neuzná a nebude škodu ochoten uhradit, nezbyde Vám nic jiného než se jejího uhrazení domáhat soudní cestou. V případě soudního řešení sporů, by Vám rozhodnutí Stomatologické komory či odborného znalce (jejich seznam naleznete zde) mohlo posloužit za účelem prokázání vzniklé škody. Soudní řešení sporů je však finančně i časově náročný proces a doporučili bychom Vám obrátit se na právníka specializujícího se právě na tuto oblast. Více o soudním řešení sporů naleznete na našich internetových stránkách zde

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice. 

3.10.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS