Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Prasknutí zubu po čištění kanálků

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s reklamací u zubaře. Před půl rokem jsem podstoupila "čištění kanálků" u zubu, který mi začal šednout. Jedná se o zub 1, tedy viditelný. Po několika návštěvách, kdy bylo do zubu vrtáno, škrábáno apod. - neznám postup, nejsem lékař, bylo dosaženo vcelku pěkného výsledku za cca 800,- Kč. Před týdnem se mi ovšem stalo to, že mi při běžné konzumaci čerstvého rohlíku tento zub praskl, dle rentgenů na rozhraní kosti a začínající dásně. Zubařem mi bylo sděleno, že je třeba tento zub vytrhnout (pochopitelně) a jsou dvě možnosti: můstek u ošetřujícího lékaře za cca 10.000,-, či za 20.000,- u odborníka, který si navíc (zjištěno při telefonátu) počítá 584,- Kč za prohlídku + 300,- Kč za další rentgen.

Otázka tedy zní: Je možné, že se tento zub při předchozí léčbě poškodil a následně praskl? Tedy je možné, že ošetřující zubař zub poškodil? Ostatní zuby mám v pořádku. Mám nárok na reklamaci? Jak mám postupovat?

Odpověď:

Dobrý den,

to, zda nebyl dodržen správný lékařský postup a tedy mohlo dojít k zanedbání péče ze strany Vašeho lékaře, nedokážeme jako právníci posoudit, bylo by tedy vhodné  se v této věci obrátit na  odborníka v oblasti medicíny.

Pokud na základě odborného zhodnocení dojdete k závěru, že postup Vašeho lékaře nebyl správný a že Vám zub poškodil, bylo by možné požadovat náhradu škody, a to jak za uhrazený úkon čištění kanálků, tak za další nutné úkony (můstek). Doporučujeme věc řešit v prvé řadě dohodou s lékařem, v případě neúspěchu a prokazatelného pochybení je pak možné se obrátit na soud.

Nárok na reklamaci v tomto případě nevznikne, nejde totiž o zhotovení věci na zakázku, ale pouze o lékařský zákrok. Reklamace je navíc pouze prostředkem, kterým je možné se domoci bezplatné opravy věci nebo vrácení peněz. Na náhradu částky vynaložené na můstek by se nevztahovala.

Vaše Férová nemocnice

2.6.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS