Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Posouzení špatného postupu lékaře

Dobrý den,

utrpěl jsem poměrně závažný pracovní úraz. Zaměstnavatel mi úraz nechtěl uznat, ale za pomocí advokáta se mi podařilo zaměstnavatele přesvědčit. Zaměstnavatel následně pracovní úraz nahlásil na pojišťovnu, která úraz uznala jako pracovní. 

Během rehabilitací zanedbal první lékař svou povinnou péči, nacož jsme přišli společně s mou fyzioterapeutkou. Následně mi byl doporučen jiný ortoped, který stanovil správnou diagnózu, na základě níž mi má obvodní lékařka vystavila neschopenku. Neschopenka mi skončila v únoru 2017, kdy se mé zdravotní problémy konečně podařilo odstranit. 

 

Domníváte se, že krom odškodnění, které dostanu od pojišťovny zaměstnavatele, má smysl se spojit s nějakým advokátem pro změnu na medicínské právo a hnát k odpovědnosti extra ještě prvního a druhého ortopeda a požadovat odškodnění i po nich skrze jejich pojišťovny? Je to komplikovaný případ...První lékař by jistě tvrdil, jak jsem odmítl rehabilitace, že kdyby nezabraly, dále by to řešil atd.

Děkuji Vám za odpověď

johnny99

Odpověď:

Dobrý den,

bohužel jsme pouze právní poradnou, proto je pro nás obtížné posoudit Vaši situaci z lékařského hlediska, ale pokusíme se na Váš dotaz odpovědět co nejlépe.

Jako první krok vždy doporučujeme smírné řešení podobných situací. Ve Vašem případě ovšem tušíme, že takový postup již není možný.

Jednou z Vašich možností je podat na poskytovatele zdravotních služeb stížnost například k České lékařské komoře (postup podání stížnosti naleznete online například zde). Je to ovšem postup, který se následně řeší spíše mezi poskytovatelem ZS a ČLK, a již méně s poškozeným pacientem.

Také je možné obrátit se na mediátora, který se specializuje na smírné vyřešení podobných situací, ale již na odborné právní úrovni. Více informací o mediaci naleznete online na našich stránkách zde.

Pokud byste chtěl přistoupit k soudnímu řízení, zde je odkaz na internetové stránky advokátky, která s Ligou lidských práv spolupracuje a specializuje se na zdravotnické právo a mohla by s Vámi prodiskutovat Váš případ na konkrétnější úrovni.

Argument jednoho z Vašich lékařů, že jste odmítl rehabilitace, by byl pravděpodobně úspěšný v případě, že Vás opakovaně a dostatečně srozumitelně informoval o Vašem aktuálním zdravotním stavu a byl jste informován o možných rizicích. O tomto postupu by měl poskytovatel ZS vydat písemné prohlášení (tzv. negativní revers) – viz. § 34 odst. 3 zákona o zdravotních službách (online naleznete například zde).

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

9.8.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS