Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nepochopitelné chování lékaře.

Dobrý den,

po úmrtí gynekologa, ke kterému jsme chodily, převzal jeho praxi jiný lékař. Rozhodly jsme se pro změnu lékaře, který je pro nás blíž. Tak jsme začátkem května 2015 požádali pana doktora, aby nám poslal dokumentaci nebo výpis k naší nové lékařce, ale bohužel ani po půl roce a několika urgencích se neobtěžoval nám toto poskytnout.

Když asi po páté telefonické žádosti sestřička potvrdila, že je to připravené k vyzvednutí, jela maminka s kamarádkou (je jim 75 let) tyto materiály převzít. Ale pan doktor, nejen že jim nic nepředal, začal na ně být velice nepříjemný a když trvaly na předání materiálů, tak na ně dokonce zavolal policii, že byl fyzicky napaden a následně si zavolal rychlou záchranku, že utrpěl psychickou újmu na zdraví.

Ani na několik žádostí naši nové lékařky není do dnešní doby naše dokumentace poslaná. Je vůbec možné, aby se takto choval lékař a hlavně co je na tom tak špatného chtít přejít k jinému lékaři. Zachovat se takto k pacientkám, kterým je 75 let, je opravdu velice neprofesionální.

Tento dotaz píšu za svou maminku a její přítelkyni, které chování tohoto lékaře částečně zhoršilo zdravotní stav, protože obě ženy byly v té době před operací. Jak tedy máme dosáhnou toho, aby naše materiály konečně dostala naše nová paní doktorka.

Předem děkuji za odpověď.

Janne

Odpověď:

Dobrý den,

Vámi popisované chování lékaře je skutečně zvláštní. Povinnost předat pro zajištění návaznosti zdravotní péče informace o zdravotním stavu pacienta dalším poskytovatelům zdravotních služeb ukládá lékaři § 45 odst. 2 písm. g) zákona o zdravotních službách.

Dle úhradové vyhlášky je toto předávání dokumentace jako administrativní úkon plně hrazeno z veřejného zdravotního pojištění a lékař tak měl poslat podrobný výpis ze zdravotnické dokumentace nové lékařce bezplatně. Originál zdravotnické dokumentace si ponechá lékař, který péči poskytl.

Kromě podání stížnosti na lékaře podle zákona o zdravotních službách (bližší informace o stížnostech naleznete zde), Vám doporučujeme zvážit, zda o chování lékaře neinformovat Českou lékařskou komoru a pojišťovnu Vaší babičky, které sdělte, že lékař pojištěncům odmítá poskytovat služby, na které mají nárok z veřejného zdravotního pojištění.

S pozdravem,

Vaše férová nemocnice

 

 

23.2.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS