Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Neodborný přístup lékařky

Dobrý den,


mám prosbu: nebyla jsem spokojená jak s odborným přístupem (nedostatečná anamnéza a v důsledku toho i nesmyslná diagnóza), tak s chováním lékařky nemocnice(verbální agrese vůči dětské pacientce).

Vznesla jsem stížnost na vedení nemocnice, ale to se mou stížností odmítlo zabývat (požadovala jsem konkrétní informace, zda situace byla s lékařkou projednána, s jakým výsledkem a jaká byla přijata opatření) a poslalo mi v tomto smyslu bezobsažný dopis.

Na tento jsem reagovala upozorněním na konkrétní výtky i konkrétní dotazy ve své stížnosti, které nebyly žádným způsobem zodpovězeny ani vyřízeny, nicméně přišla mi odpověď, že se záležitostí dále odmítají zabývat a odkázali mě na krajský úřad.

Máte nějaký nápad, jak dále postupovat, aby to mělo nějaký smysl?


Díky za odpověď.

 


Odpověď:

Dobrý den,

 

velmi nás mrzí vzniklá situace, do které jste se dostala. Jak správně uvádíte, máte jako pacient právo na odborný příštup a také na úctu a důstojné zacházení ze strany lékaře (§ 28 zákona o zdravotních službách). V případě, že s poskytnutou lékařskou péčí a přístupem zdravotníků nejste spokojena, můžete si stěžovat. 

Jako první krok bychom Vám doporučili si vyžádat zdravotnickou dokumentaci, kterou Vám zdravotnické zařízení musí poskytnout. Zdravotnickou dokumentaci poté předložte nezávislému odborníkovi, který posoudí, zda se nemocnice skutečně dopustila pochybení, co do poskytnuté péče. Posudek nezávislého odborníka Vám poté může sloužit jako podklad pro podání stížnosti, nebo případně civilní žaloby.

Jestliže se vedení nemocnice s Vaší stížností vypořádalo neuspokojivě, můžete podat stížnost k úřadu, který danému poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb, tím je zpravidla krajský úřad. Ve stížnosti opět vylíčíte, v čem spatřujete pochybení zdravotnického personálu. Pro podání stížnosti nemusíte vynakládat finanční prostředky. Krajský úřad se s Vaší stížností musí vypořádat ve lhůtě 30 až 120 dnů, v závislosti na složitosti daného případu a skutečnosti, zda je nutné, aby případ posoudil odborník, či odborná komise. 

Ultimátní možností je podání civilní žaloby. Uvedla jste však, že nechcete vynakládat finanční prostředky a soukromoprávní spor je náročný jak časově, tak finančně. Pokud byste se i přesto rozhodla zvolit tuto cestu, doporučovali bychom Vám kontaktovat advokáta, který se specializuje na zdravotnické právo. Seznam všech advokátů naleznete zde. Jako důkazná materiál Vám v takovém případě poslouží stanovisko krajského úřadu, či posudek nezávislého odborníka.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

7.2.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS