Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nediagnostikovamy ileus s těžkými komplikacemiu

Dobrý den,

jdu si pro radu, kam bych mohla zaslat dopis nemocnici, když mám podezření ó neadekvátními ošetření svého rodinného příslušníka. Konkrétně se jedná o neodhaleni masivního ileu. Lékaři stav po několika hodinách čekání v bolestech a odesílání na a jiné kliniky (chirurgie,interna) ohodnotili jako zácpu a řešili klystyrem. Doma nasledovalo zvracení krve a další čekání na klinikách. Najednou se rozhodlo,že akutní operace tlustého streva.
Při hovoru s lekarem po operaci nám bylo sděleno,že proběhla rutinní operace a že pacient bude převezen na JIP. Bohužel realita byla taková,že při operaci byly komplikace,které způsobiy to,že pacient momentálně leží na ARO s infaustni prognózou.
Nemam bohužel bližší informace. Kam je možné se obrátit a upozornit na tento případ? Nechceme podávat žaloby a podobně. Nemocného nám to neuzdravi ani v nejmenším.Ale není možné,aby po ošetření na stejných klinikach,při stejných vyšetřeních zjistili během 12 hodin tak rozdílné diagnózy a ještě ke všemu život ohrožující.

JoTu

Odpověď:

Dobrý den,

nejprve bych ráda upozornila, že jsme právní poradna, nikoliv odborníci či
znalci z oboru lékařství, tudíž nedokážeme posoudit, zda lékaři v případě
Vašeho rodinného příslušníka jednali správně či nikoliv.

Doporučujeme Vám vyžádat si od nemocnice zdravotní dokumentaci, ve které je
zaznamenán průběh léčby Vašeho příbuzného. Tato dokumentace Vám pak poslouží i
jako případný důkazní prostředek, pokud byste se rozhodla řešit případ žalobou

apod. Vy však uvádíte, že touto cestou jít nechcete. Ve Vašem případě můžete
podat stížnost k vedení nemocnice. Stížnost můžete podat konkrétně na daného
lékaře, který primárně ošetřoval Vašeho příbuzného nebo pouze na daný případ,

aby nemocnice celou věc prošetřila. Více o stížnostech naleznete zde. Stížnost můžete
také podat k České lékařské komoře, a to do 1 roku od předpokládaného
provinění. Více informací o podávání stížností K České lékařské komoře, naleznete zde.

 

S pozdravem

Vaše Férová nemocnice

13.10.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS