Expodum
Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Laparoskopie vaječníků

Dobrý večer,
Před dvěma měsíci jsem podstoupila laparoskopii ohledně opakující se cysty na vaječníku. Cysta se tvořila každý měsíc na té samé straně. Tím pádem můj doktor rozhodl o vhodnosti laparoskopie. Doktor do zprávy nemocnici uvedl, že se jedná o cystu na levém vaječníku. V den nástupu do nemocnice jsem podstoupila vyšetření a bylo mi řečeno, že cysta se přesunula na pravý vaječník a tím pádem se teda odstranil ten pravý. Jenže po 2 měsících po operaci mám cystu znova a zrovna na tom levém vaječníku. Chci se zeptat zda-li má cenu se snažit to s nemocnicí nějak začít řešit. Jelikož mám dojem, že prostě udělali chybu. Je mi 27 let a nemohu si dovolit přijít i o druhý vaječník. Což mi asi nejspíš hrozí, jelikož trpím při cystě velkými bolestmi. Děkuji za Váš názor.

Ewulinka

Odpověď:

Dobrý den, 

Váš případ bohužel nedokážeme posoudit z lékařského hlediska a nemůžeme tedy posoudit, zda se mohla cysta přesunout. Pokud však máte pochybnosti o správném postupu nemocnice doporučujeme Vám si nejprve vyžádat Vaši lékařskou dokumentaci a udělat si její kopii. S kopií zdravotnické dokumentace můžete navštívit jiného lékaře, který posoudí Váš případ z lékařského hlediska a pomůže Vám usoudit, zda došlo ze strany nemocnice a Vašich původních lékařů k pochybení.

V případě, že by revizní lékař došel k závěru, že Vaši lékaři pochybili, můžete se bránit stížností. Ta je upravena v § 93 a násl. zákona o zdravotnických službách a podává se poskytovateli, proti kterému směřuje tedy Vašemu lékaři nebo např. řediteli nemocnice. Poskytovatel má pak povinnost tuto stížnost vyřídit do 30 dnů od jejího obdržení (tato lhůta může být prodloužena o dalších 30 dnů).  Stížnost nesmí být anonymní a je třeba, aby obsahovala dostatek informací k posouzení Vašeho případu. Pokud byste nesouhlasil s tím, jak byla Vaše stížnost vyřízena, máte možnost ji znovu podat ke správnímu orgánu. Ten má pak povinnost ji vyřídit 

- do 30 dnů ode dne jejího obdržení (může být prodlouženo o dalších 30 dnů)

- do 90 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislého odborníka (může být prodlouženo o 60 dnů)

- do 120 dnů ode dne jejího obdržení, jestliže jde o stížnost, k jejímuž vyřízení je třeba ustavit nezávislou odbornou komisi (může být prodlouženo o 60 dnů)

Více informací o podávání stížností naleznete zde.

Děkujeme za odpověď

Vaše Férová nemocnice

20.6.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS