Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Špatná reakce na léky pojišťovna nechce hradit vhodnější

Od 5.1.2017 užívám lék Warfarin na cévní příhodu v levé noze. Lék mi ale škodí na oči. Od 13.1.2017 chodim k očnímu lékaři - očí mne stále pálí a řežou, stále mne bolí hlava a na dálku vidím mlhavě. Měl jsem už 4 druhy léků a oční lékaři tady v Jihlavě mi stále tvrdí, že si vymýšlím. Na toto moje cévní je více léků. Za celý život jsem vyčerpal minimum z českého zdravotnictví domnivam se, že mám nárok na důstojnou léčbu. Nenechám si zničit zrak. Měl to už revizní lékař který to zamítl a lékařská komora s tím asi také nic nevyřeší. Mám se spoléhat na právníky až přijdu o zrak? Poraďte prosím věčně a účinně co mám dělat?


 

Odpověď:

Dobrý den,

Váš případ je pro nás bohužel obtížné posoudit z lékařské stránky, neboť jsme pouze právní poradnou.

Z právního hlediska máte v oblasti poskytování zdravotních služeb zejména právo na úctu a důstojné zacházení.

V případě, kdy nesouhlasíte se závěry, které vyplývají z posudku revizního lékaře, je možné na jeho postup podat stížnost. Stížnost můžete směřovat na Odbor posudkové služby MPSV ČR (Podskalská 19, 128 01 Praha 2). Dále můžete poslat stížnost nadřízenému posudkového lékaře – vedoucímu příslušné lékařské posudkové služby a dát o jeho postupu např. na vědomí České správě sociálního zabezpečení. Bližší informace naleznete například zde.

V neposlední řade je jedním z Vaších práv, které můžete uplatnit, změna lékaře/ pojišťovny. Konkrétní revizní lékaři jsou totiž propojeni s konkrétní pojišťovnou a s její změnou by se změnil i revizní lékař. Postup při změně pojišťovny naleznete například zde

Pokud byste potřeboval pomoci s komunikací s Vaší pojišťovnou, můžete se obrátit na organizaci Remedical, kde se zabývají touto problematikou (online stránky této organizace naleznete například zde).

Krajním, ale často zdlouhavým řešením, kterého můžete využít, je podat žalobu na postup zdravotní pojišťovny. Jako žalobce byste se mohl domáhat, aby pojišťovna splnila svou povinnost zajistit hrazenou péči. Doporučujeme se před tímto krokem poradit s advokátem.

Mimo jiné lékař, který zaznamenal podezření na závažným nebo neočekávaný nežádoucí účinek, je povinen to neprodleně oznámit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv. Tento ústav by se měl takovým nežádoucím účinkem zabývat blíže.

S pozdravem, 

Vaše Férová nemocnice

4.4.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS